Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Hulp!!!

Hulp!!!

Berichtdoor Paul » vr 11 apr 2014, 16:15

een nichtje van ons had een uitwisseling met een Afrikaans land, uitwisseling van scholen en dan met name de leraren, zij is dus lerares...

ze kwamen in dat land, Kenia, om te kijken hoe men daar les geeft en vice versa, terwijl zij zelf in een soort van villa verbleven zaten de leerlingen op de vloer in deze school waar ze lesgaven, ze sliepen daar in de nacht, aten daar, afijn deden daar alles, is een soort van thuis kun je zeggen, de ouders van deze kinderen droppen hun kroost daar omdat ze weten dat ze gevoed worden, zowel lichamelijk als geestelijk!!!

nichtje kan hier neit zo goed tegen eigenlijk, heeft medelijden met de mensen daar, dat ze op de grond zittend les krijgen, geen tafels ens toelen hebben enz enz...

dus een inzamelaktie op touw gezet vor tafels, stoelen en al het andere materiaal wat zij denkt dat men daar nodig is maaaaaarrrrrrr, is dat ook nodig???

ik vraag me echt af, is dit daar nodig? in de villa stonden wel tafels en stoelen, had men dus wel de kennis om deze te ontwerpen en te maken, zou dit in deze klas niet gewoon in de weg staan omdat men daar ook slaapt en als het al nodig is waarom maakt men dit dan niet gewoon zelf???

ik denk persoonlijk dat dit misplaatst is dit medelijden, denk ook dat deze inzameling niet al te veel toevoegt, wederom zo en blanke die wel even denkt de boel te gaan organiseren om daar iets te krijgen waarvan zij denkt dat je niet zonder kan terwijl men dit daar toch al jarenlang zo doet en wat denk je wat? ze halen nog een diploma ook daar!!!

wat mij betreft wederom de arogantie van de blanke, de arogantie van "ik zal jouw wel even helpen" nodig of niet!!!

denk zo onderhand dat wij dit contigent naar zijn grootje aan het helpen zijn met onze goed bedpoelde raad, we brachten er geld en de mens daar werd hebberig, we brachten er spullen en de mens daar wilde meer en kan niet meer zonder, we brachten er ziekte's en de mens daar heeft nu onze medicijnen nodig!!!
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Hulp!!!

Berichtdoor jasmin » vr 11 apr 2014, 17:40

Medelijden is geen goede basis voor hulp. Ik ben het wel met je eens.
Betekent niet dat je nicht niks hoeft te doen. Gewoon inventariseren wat mensen echt als hulp kunnen gebruiken. Leermiddelen lijken me toppie om te sturen.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » vr 11 apr 2014, 17:56

Paul, misschien kan je nicht inspiratie op doen bij dit project: http://www.happyandjoy.nl/?file=home

Dit project is helemaal OK voor zover ik weet. De hulp gaat op basis van gelijkwaardigheid,

Mijn zus heeft ooit een enorme inzameling gehouden aan leermaterialen, en in scheepscontainers opgestuurd. Op zich allemaal ok, behalve dat niet alles aankwam. Onderweg werd er nogal wat gestolen uit de inhoud. Sommige dingen lijken makkelijker dan het is.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » di 20 mei 2014, 18:58

Ik heb veel respect voor mensen die zo wie zo iets doen om de nood daar te lenigen, maar misbruik zal nog wel blijven bestaan zolang ze niet wakker zijn :sad: .

De Max maakt mogelijk probeer ik altijd met mijn kleine beetje te helpen...
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Keer terug naar Algemene Onderwerpen