Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

De Speld

De Speld

Berichtdoor Alama » do 21 feb 2013, 12:15

SATIRE - Diederik Smit en Jochem van den Berg − 21/02/13, 10:10

De Speld: 'Strengere gedragsregels voor half drie'

Satire Het moet afgelopen zijn met de problemen om half drie. Dat staat in een nieuwe richtlijn van het ministerie van Sociale Zaken, in handen van satirisch weblog De Speld. .

"Met strengere gedragsregels wil Asscher voorkomen dat het moment in de middag verder afglijdt"

Het bericht komt na een week waarin het nieuws werd beheerst door incidenten die rond half drie 's middags plaatsvonden. Maandag werd in Utrecht een amateurvoetballer om half drie in elkaar geslagen en precies 48 uur later werd een Arnhems meisje gepest op school. Verschillende Kamerleden hadden minister Asscher van Sociale Zaken opgeroepen met maatregelen te komen voor het geplaagde tijdstip.

Met strengere gedragsregels wil Asscher voorkomen dat het moment in de middag verder afglijdt. 'Toch is het verschijnsel breder dan alleen half drie. Denk bijvoorbeeld aan de Haagse trambestuurder die dinsdag in elkaar is geslagen: dat gebeurde om twintig over twee. Wat mij betreft is het niet zozeer een tijdstipprobleem maar een maatschappelijk probleem', zegt Asscher.

Hoopvol
'Laten we niet vergeten dat er ook veel goed gaat om half drie. Ik heb dingen gezien op dat tijdstip die hoopvol stemmen. Eigenlijk zou je een situatie willen waarbinnen mensen überhaupt tussen twee en drie normaal met elkaar omgaan. Daar ligt ook een verantwoordelijkheid voor ouders,' aldus de minister.

Madeleine van Toorenburg, CDA-kamerlid, hekelt de regeldruk: 'De discussie is totaal losgezongen van het oorspronkelijke doel: het creëren van meer respect om half drie. Dan heb je niet meer regels nodig, maar een cultuuromslag. Je hebt mensen nodig die juist op dat moeilijke tijdstip een voorbeeldfunctie kunnen vervullen.'

PvdA-Kamerlid Myrthe Hilkens vindt dat we over de grens moeten kijken: 'We kunnen veel leren van Zweden, daar gaat het fantastisch. Ik was laatst om half drie in Götenborg en wat denk je? Niks aan de hand. Zo kan het dus ook. Wat mij betreft nemen we het Zweedse model integraal over.'

Diederik Smit en Jochem van den Berg zijn redacteuren van satirisch weblog De Speld.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11207/De ... drie.dhtml
Alama
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: De Speld

Berichtdoor jasmin » do 21 feb 2013, 13:44

Dan zit er niets anders op dan de Cup-a-Soup ronde twee uur te vervroegen: van vier uur naar twee uur... dan zijn we om half drie wel veilig, gok ik...

Afbeelding
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Angelique » do 21 feb 2013, 14:49

:lachen2 :lachen2
Afbeelding
Angelique
ArchAngel
ArchAngel

Nederlandse regering wil weten waarom Rutte niet is afgeluis

Berichtdoor jasmin » vr 25 okt 2013, 11:45

Nederlandse regering wil weten waarom Rutte niet is afgeluisterd

Afbeelding

Door Cornelis Tjakke en Alexander Brandenburg • vrijdag 25 oktober 2013

De Nederlandse regering heeft de Amerikaanse ambassadeur op het matje geroepen. Ze wil graag weten waarom premier Mark Rutte jarenlang niet is afgeluisterd.

Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken: “We zijn al decennialang een belangrijke economische en strategische partner voor de VS. Het kan dan niet zo zijn dat de mobiele telefoons van Hollande en Merkel wel worden getapt en die van Rutte niet.”

Ook in de Tweede Kamer is onrust ontstaan over de desinteresse van de VS. De Kamer nam een motie aan waarin Rutte werd opgeroepen in zijn telefoongesprekken meer gebruik te maken van interessante steekwoorden. “Als de premier wat vaker de woorden Osama bin Laden, Lee Harvey Oswald, banaan en Michelle gebruikt, moet hij binnen de kortste keren de aandacht van de president van de Verenigde Staten hebben”, aldus D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma.

Rutte zelf gaf telefonisch een korte reactie: “Noord-Korea, kernwapens, tango één drie acht negen.” De Amerikaanse ambassadeur heeft nog niet op de aantijgingen gereageerd.
http://www.speld.nl/2013/10/25/nederlan ... eluisterd/
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » di 19 nov 2013, 23:24

Man minder vrolijk in konijnenpak dan verwacht

Afbeelding

Het konijnenpak van Geert Velzen heeft tot nu toe niet het gewenste effect. In een poging om uit zijn herfstdepressie te komen, trok Velzen het pak vanmorgen aan. Hij is er echter minder vrolijk van geworden dan hij had verwacht.

“Ja, de teleurstelling is groot”, geeft Velzen toe. “Ik poetste vanochtend mijn tanden in het konijnenpak, maar ik kan niet zeggen dat ik daar echt van opknapte.” Velzen had gehoopt dichter bij zichzelf te komen door het pak aan te doen. “Maar niets is minder waar, ik werd hyperbewust van het feit dat ik diep van binnen géén konijn ben. Ik ben meer een otter. Dat is een leuk dier. Maar ook daar word ik niet vrolijker van. Al is het maar omdat er nergens een otterpak te koop is. Ik wil dood.”
http://www.speld.nl/2013/11/19/man-mind ... -verwacht/
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » wo 20 nov 2013, 01:29

Die onderschriften bij het artikel :lol: .
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Keer terug naar Algemene Onderwerpen