Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Laatste Nieuws

Re: Laatste Nieuws

Berichtdoor jasmin » do 19 nov 2015, 15:43

Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Berichtdoor Yvonne » do 19 nov 2015, 16:24

Wow, zeker het laatste nieuws :ok , had er nog niets over gehoord, zelfs op het nieuws niet :-o .

Wat vind jij er van Jasmin, Paul en BW?

Worden wel heel veel partijen :wink: .
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor jasmin » do 19 nov 2015, 19:13

Bizar. Het knabbelt straks aan de aanhang van Geert Wilders. Maar Marten wil wel samenwerken met PVV, dus dan heb je al een blok van 3 partijen straks inclusief onze frauderende ex-advocaat M. )

Tuurlijk gaan ze ruzie krijgen. Wilders duldt niemand naast zich. En de standpunten van Marten wijken toch óók behoorlijk af. Geen islamhaat bijvoorbeeld.

Gaat leuk worden. De broer van Pim is geduchte concurrentie, als was het alleen al vanwege het sentiment. Wilders kan hem niet direct aanvallen, want dat stapt een deel van zijn aanhang over naar de broer van Pim.

Ze kunnen elkaar versterken door samen te werken, of elkaar opblazen. Ik denk dat het laatste eerst gebeurt, maar dat uiteindelijk na een jaar of twee de liefde echt wel voorbij is, en ze elkaar de tent uitvechten.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » do 19 nov 2015, 21:51

Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken.... dan wordt de politiek in Nederland wèl heel spannend :grin: !

Dan wens ik hem veel geluk met zijn partij :wink: .

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Paul » vr 20 nov 2015, 10:08

op de samenwerking met de PVV na heeft ie op zich goede standpunten, grenzen open ben ik ook voor maar dan met de restrictie dat niemand "recht" heeft op een uitkering bad bed of brood, als je dat zo regelt regelt de rest zich als vanzelf...

voor vluchtelingen moet je wel een uitzondering maken op zich, die moeten gewoon terecht kunnen, dat is dan wel een puntje want hoe hou je een migrant en een vluchteling uit mekaar is dan de vraag...
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » vr 20 nov 2015, 10:23

Paul schreef: want hoe hou je een migrant en een vluchteling uit mekaar is dan de vraag...

Dat is de valkuil voor zwart-wit denken. Je bent al in het frame gestapt van de populisten. De huidige vluchtelingen zijn gewoon een bevolking op drift.

De vraag ben je dit of dat is eigenlijk al eigenaardig, en niet realistisch. Het is een soort van volksverhuizing, en de vluchtelingen zijn niet een eenheid, niet onder één noemer te vangen.

Dit is gewoon een nieuwe situatie, ook niet vergelijkbaar met de situatie van 5 of 10 jaar geleden. Dit is het heden, en het heden vraagt zijn eigen oplossingen.

Als je met de vluchtelingen gaat praten, heeft iedereen vreselijke dingen meegemaakt, en nauwelijks meer een weg terug. Hoe moet je afwegen?
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Paul » vr 20 nov 2015, 14:17

nee jasmin, dat bedoel ik niet, als je open greenzen hebt komen daar allerlei mensne op af van alle pluimage, sommigen om geluk te zoeken, werk en een beter leven dus, en anderen enkel en alleen als vluchteling die je dus op moet vangen als zodanig en daar kan het gaan knellen, hoe maak je daar nu onderscheid tussen, dat is wat ik bedoel...

er zijn immers altijd mensen die het nie tlukt eits op te bouwen maar toch willen blijven en daarvoor dan andere wegen zoeken en dus misbruik kunnen gaan maken van de mogelijkheden doie er dan WEL zijn, snap u?
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » vr 20 nov 2015, 16:28

Buitenlanders die hier alleen komen omdat ze denken dat het goud op straat ligt, zijn snel weer weg. Dat gebeurt regelmatig. Die zijn alweer weg, voordat ze geregistreerd worden (en hun paspoort moeten inleveren)/ Die gaan niet jaren in een kamertje in een azc zitten wachten. Don't worry.
Ik ken die verhalen, ze zijn soms zo ongelofelijk dat je het niet kan geloven, ware het niet dat de verteller erbij is geweest. Op het geheel is dat maar een marginaal percentage. En veel intelligentie zit er dan ook niet in die koppies.
Verder heb je nog dat iedereen zich tegenwoordig vluchteling uit Syrië noemt, ook al komen ze uit een buurland. Dat wil nog niet zeggen dat ze minder reden hadden om te vluchten, ze denken gewoon dat ze zo de kans verminderen afgewezen te worden.
En sommigen doen maar wat, niet echt logisch. Lopen mee met de stroom lopende vluchtelingen, en zien wel waar ze terecht komen en waar het schip strandt.
Daar hoeven wij ons verder ook geen zorgen over te maken. Er zijn speciale ambtenaren, met intelligentie en ervaring die interviews doen.
Het grootste deel van de mensen zijn gewoon mensen op drift. Niet beter of slechter dan eenzelfde doorsnede uit onze eigen samenleving.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Orbit » do 26 nov 2015, 22:45

Hoi luitjes! Het gaat steeds een beetje beter :wink:

Het laatste nieuws! :doei:

http://www.nu.nl/wetenschap/4172289/maa ... en---.html
Orbit
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » vr 27 nov 2015, 13:59

Ben blij dat je je weer beter voelt dan eerst Orbit, tis helemaal niks om je ziek te voelen toch?

Hoop dat het doorzet voor je :hartjes .

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Onderwerpen