Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Hillary Clinton And Donald Trump (Full Debate) | NBC News

Berichtdoor jasmin » di 27 sep 2016, 10:45

Historisch eerste directe debat tussen Trump en Clinton

Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Hillary Clinton And Donald Trump (Full Debate) | NBC New

Berichtdoor Yvonne » di 27 sep 2016, 11:03

Heb je gekeken Jasmin?

De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor jasmin » di 27 sep 2016, 12:39

Ik zit precies nu nog te luisteren.

Ik had eigenlijk geen voorkeur voor een van beiden, maar Trump is echt hol, leeg en irritant kinderlijk in zijn betogen. Clinton is dan minder charismatisch en spontaan, maar ze is echt duidelijk voorbereid, en heeft gewoon de sterke kaarten in handen qua ervaring op politiek gebied.
Ik zou een echt inhoudelijke discussie met Clinton meer op prijs gesteld hebben. Trump gooit alles wat er fout ging en gaat in Amerika op het bordje van Clinton & Obama, inclusief het Irak-drama, terwijl gewoon iedereen met een minimaal politiek bewustzijn nog steeds weet dat het uit de Bush tijd stamde. Trump is een enorm ego-pochertje... jeeee zeg, voortdurend vermeldt hij hoe rijk hij is, welke bedrijven hij bezit op opgericht heeft.

Het is leuk om te beluisteren, maar eigenlijk zonde van de tijd. Clinton had een serieuze tegenkandidaat moeten hebben, discussie op inhoud, en niet het elkaar aftroeven. Clinton slaat Trump om de oren met feiten uit zijn verleden (rechtzaak inzake racisme, niet betalen van belastingen etc.) en Trump sneert terug over verloren emails, en voor alles, correct of niet-correct, wat er mis is in Amerika is Clinton persoonlijk verantwoordelijk.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » di 27 sep 2016, 13:55

Clinton vs. Trump: vijf momenten die je gezien moet hebben

Ik kan de videofragmenten niet hierheen kopiëren, dus ik geef de link.
In het artikel van de NOS zijn een aantal markante fragmenten eruit gelicht, met Nederlandse ondertiteling.
Vreemd debat. Had wel amusementswaarde, maar niet veel meer dan dat.

http://nos.nl/artikel/2134618-clinton-v ... ebben.html
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » di 27 sep 2016, 15:51

de export vergroten, gif en nog eens gif hele landen zijn er door verwoest en heel veel mensen leven.
het zijn marioneten, je kunt ze niet eens serieus noemen.
kinderen in de zandbak
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » wo 28 sep 2016, 09:41

Wij bestaan nu 5 jaar en ik plaatste alles wat betreft politiek, maar ik betrap mij er zelf op dat ik steeds meer een hekel krijg aan politiek en
heb zelfs op het punt gestaan op mijn lidmaatschap bij de SP op te zeggen.....

Wat mij steeds meer opvalt bij alle policiti ter wereld het ego een grote rol speelt, het is bijna niet meer te onderscheiden....

Ik wil Hillary het twijfel van de voordeel geven....

Weet het gewoon niet meer :???: .
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor jasmin » wo 28 sep 2016, 11:24

Zonder Ego, en zonder mannelijke energie (ook alle vrouwen hebben die in zich) kom je gewoon nergens in de politiek. Hillary Clinton is ook geen rasechte vechter, haar zogenaamd zwakke punt, wat Donald Trump haar wil inwrijven. Hijzelf is dat wel, maar ach, wat een karikatuur zet hij neer van dit archetype.
Wat dat betreft is dit debat symbolisch voor de veranderende tijd.
Trump is de levende spotprent van machismo, egocentrisme, uitbuiting, het recht van de sterkste, de pestkop van de school, behoorlijk narcistisch dus ook.
Hillary kan je van alles verwijten, maar niet dat ze geen uithoudingsvermogen heeft. Dat begon publiekelijk zichtbaar te worden bij de affaire met Monica Lewinsky, later verloor ze van Obama, maar werd minister van Buitenlandse Zaken, en inmiddels opnieuw in de run voor presidentschap. Ik was al tien keer afgehaakt waarschijnlijk.

Het politieke systeem in Amerika zelf verziekt ook de verhoudingen. Onafhankelijke kandidaten redden het gewoon niet, wegens geldgebrek. Er is gewoon geen politiek tegenwicht tegen de twee machtsblokken. Geen frisse wind, geen kans op doorwaaien van alternatieve ideeën en oplossingen. Trump heeft een punt als hij zegt dat Hillary al deel is van het systeem, maar omdat hij geen gefundeerd alternatief heeft voor veel complexe problemen (gewoon 'platschieten' is vaak zijn primaire reactie) schieten we met hem verder niets mee op.
Hillary is voor mij de enige serieuze kandidaat, die geschikt is voor presidentschap, maar ik (en ik denk véél mensen) zouden haar liever onder vuur zien liggen op inhoud van beleid, gewoon serieuze tegenkandidaten. Dat is ook gezond in de politiek. Wat er nou gebeurt is een farce, jezelf moeten verdedigen voor je kapsel (bij wijze van spreken).

Tegelijkertijd denk ik dat het ook een illusie is om te denken dat een president almachtig is. Ook een president van de VS. Het is absoluut onmogelijk om alle issues aan te pakken die op je (internationale) bordje liggen. Onderschat de tegenwerking niet die zo iemand ervaart in die positie. Er moeten speerpunten gekozen worden, en andere zaken blijven liggen of sudderen voort.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » do 29 sep 2016, 09:33

Voor de nerds onder ons, wat fact checking.

Dit is natuurlijk ook geen neutraal gekleurd artikel, maar met dat in je achterhoofd toch interessant om door te werken

https://www.washingtonpost.com/news/fac ... al-debate/
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » do 29 sep 2016, 10:05

het gaat hier niet om wat er gezegt wordt, maar kijk eens erg goed naar de halsen van beiden.
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor joke » vr 30 sep 2016, 02:49

Blauwewolk schreef:de export vergroten, gif en nog eens gif hele landen zijn er door verwoest en heel veel mensen leven.
het zijn marioneten, je kunt ze niet eens serieus noemen.
kinderen in de zandbak

wat hebben ze daar aan? oke macht nu, maar als er niet meer te leven valt door al het gif en verwoesting, ook dan niet voor hen?
ik vind het zonde van mijn energie om me in die zooi te verdiepen. yvonne voor deze funktie moet je wel een groot ego hebben, is nooit anders geweest.
ik blijf lekker bij mezelf, kijk naar mijn eigen ontwikkeling mn op geestelijk gebied. zover als kan, zo eerlijk als ik kan.
ik voel ondanks veel onrecht in de wereld nog steeds gezegend met wat is. ploft de boel in elkaar, kan ik mezelf in de ogen kijken.
ik kan de wereld niet redden, kan alleen maar Liefde zijn en sturen.
simpel, tevreden ondanks mijn leven zwaar is. *fysiek" maar ik ben meer dan mijn stofjasje.
ZIJN in het Eeuwige NU !
joke
ArchAngel
ArchAngel

Volgende

Keer terug naar Politiek