Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Recente peilingen

Recente peilingen

Berichtdoor Yvonne » do 17 mei 2012, 00:57

Net via Twitter ontvangen:

@JaapJansen
Peiling onder homokiezers:
VVD 21%
D66 21%
PVV 17%
SP 15%
PvdA 11%
GL 8%
CDA 3%
CU 1%
SGP 1%

http://bit.ly/KtJeDC
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Megaverlies VVD, SP grootste partij in peiling De Hond

Berichtdoor Yvonne » ma 21 mei 2012, 22:28

Megaverlies VVD, SP grootste partij in peiling De Hond

Alweer een berichtje over die rare peiling van Maurice de Hond op de site? zult u denken. Dat klopt: alweer. Normaal doen we eigenlijk niks met peilingen maar er komen verkiezingen aan EN er breekt vakantie uit (hoe ze dat willen doen is me nog steeds een raadsel) dus dan is een beetje over peilingen schrijven nog niet eens zo’n gek idee.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Peiling Maurice de Hond, 20 mei 2012

Wanneer wij de meest recente peiling in ogenschouw nemen dan valt allereerst natuurlijk die verschrikkelijke Untergang van GroenLinks op. Van 7 naar 4 zetels. Daarover schrijven de media. En dat de Kunduz-coalitie geen meerderheid heeft. Daarover schrijven ze ook. Mooi weten we dat.

Maar wat valt er nog meer op, en waarover schrijven ze niet?

1 – Mark Rutte en zijn vriendjes worden er de laatste weken kennelijk bepaald niet populairder op. Op 21 april peilde De Hond nog 33 zetels. Nu, amper 3 weekjes later, peilt De Hond er 25. Dat is een verschil van 8 zetels. Dat is een significante lading eigen-broekophouders en “succes is een keuze” brallers met zo’n comfortabele blauwe zetel minder. Dat is exit premier-bonus voor Rutte. Dat is geen tweede kabinet Rutte. Dat is paniek in de VVD burelen, ja ze weten het goed verborgen te houden, en uit de media te houden, maar reken maar dat dit de nodige stress geeft.

2 – SP de grootste. Schrijven ze niet over. Maar SP de grootste betekent SP neemt het voortouw in de formatie. SP de grootste betekent premier Roemer. Daar al eens over nagedacht? Schrijf dáár dan maar eens over.

3 – Zoals ik gisteren ook al schreef: de supercoalitie SP/PvdA/D66/CDA staat op een comfortabele 84 zetels. En reken maar dat een hoop van de maatregelen van deze coalitie op steun van PvdD, GL en CU kunnen rekenen. Hell, zelfs op de steun van de SGP. Die moeten dat van God. Dat betekent dat deze coalitie, die ook nog eens uit slechts vier partijen bestaat, in tegenstelling tot Kunduz, wel de nodige aandacht verdient, zou je denken. Ik heb overigens hier beschreven hoe je dat kabinet even kan formeren in mijn artikeltje “Het Radicale Midden aan de Macht“. Maurice de Hond ziet dat kabinet kennelijk zelf niet zitten want hij kiest ervoor om die coalitie volstrekt te negeren en ook niet voor te leggen in zijn onderzoekje.

Met andere woorden de media destilleren Het Nieuws uit een voorgekookt dingetje van De Hond, en trekken zelf nauwelijks conclusies. En ze schrijven ze elkaar nog over ook.

Andere conclusies, zoals ik die hierboven heb opgeschreven, daar wordt niet over bericht en die bestaan dus niet.

http://www.krapuul.nl/blog/77328/megave ... ling-hond/ :lees

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Re: Recente peilingen

Berichtdoor Paul » di 22 mei 2012, 10:11

Coalitie SP-PvdA-PVV mis ik, is ook een mogelijkheid ook al denken velen van niet!!!
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » di 22 mei 2012, 11:32

Paul schreef:Coalitie SP-PvdA-PVV mis ik, is ook een mogelijkheid ook al denken velen van niet!!!

PvdA en SP hebben beide al aangegeven nooit met de PVV te willen samen werken omdat ze zeer onbetrouwbaar zijn...

PvdA en SP hebben beide al aangegeven nooit met de PVV te willen samen werken omdat ze zeer onbetrouwbaar zijn...

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Paul » di 22 mei 2012, 17:32

Ja dit hebben ze aangegeven echter men vergeet hierbij dat ze allemaal dezelfde agenda hebben op de mensen met een kleurtje na en juist dit word in veel gevallen geblokkeerd door de EU, ik hou de mogelijkheid open als ze geen kant meer op kunnen weet je maar nooit in de politiek...
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » wo 23 mei 2012, 23:36

Paul, VVD wil met de PVV regeren :lol: !

Nou ben ik toch al een heel erg politiek geïnteresseerd persoon, maar ik vind het tegenwoordig steeds leuker worden :knipoog2 .

http://www.nu.nl/nieuws/2269046/informa ... -werk.html

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor FreeElectron » wo 23 mei 2012, 23:42

Ehm .... dat is een bericht uit 2010? :???:
- Hinc erunt adaptationes mirabiles, quarum modus est hic. -
FreeElectron
Lightworker
Lightworker

Berichtdoor Yvonne » vr 25 mei 2012, 23:09

FreeElectron schreef:Ehm .... dat is een bericht uit 2010? :???:

Zie ik nu pas :lol: .

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Peiling: onmogelijke uitslag

Berichtdoor Yvonne » zo 24 jun 2012, 14:21

Peiling: onmogelijke uitslag dreigt door dalend vertrouwen kiezers

De Nederlandse kiezers hebben steeds minder vertrouwen in andere partijen dan de partij waar ze zelf op stemmen. Als hier geen verandering in komt, wordt het onmogelijk een kabinet te vormen dat breed in de samenleving wordt gesteund. Geen enkele voor de hand liggende coalitie haalt in zijn peiling namelijk 76 zetels.

Dit blijkt vanochtend uit de nieuwste peiling van Maurice de Hond. Blijft het vertrouwen in andere partijen tanende, maakt het weinig verschil of de verkiezingen op 12 september of nu worden gehouden. De meest linkse variant van SP, PvdA, GroenLinks en D66 scoort nog altijd het hoogst met 73 zetels. Paars Plus loopt langzaam in en staat nu op 71 zetels.

Roemer nog populairst, maar daalt samen met Rutte en Pechtold
Dat het vertrouwen in andere partijen is gedaald, blijkt volgens De Hond uit de lagere scores die de partijleiders krijgen. Bij hun eigen stemmers scoren ze nog altijd goed, maar de stemmers van andere partijen zijn een stuk kritischer geworden.

SP-leider Emile Romer, VVD-premier Mark Rutte en D66-leider Alexander Pechtold scoren een half tot een heel punt lager dan vijf maanden geleden. Roemer scoort met een 5,8 nog altijd het hoogst van iedereen. In januari haalde hij nog een 6,5. Zijn voorsprong op Rutte (die een 5,3 haalt) wordt langzaam groter. Pechtold volgt op de derde plaats met een 5,2.

70 procent wil PVV niet meer terugzien in kabinet
D66 wordt het meest genoemd als partij die kiezers wel in de regering willen hebben. Van de ondervraagden noemt 52 procent deze partij. Daarna volgen VVD (49 procent) en SP (46 procent). De SGP wordt het meest genoemd (71 procent) als partij die niet in het kabinet moet komen, direct gevolgd door de PVV met zeventig procent. De Partij voor de Dieren volgt op de derde plaats met 59 procent.

In de zetelpeiling zijn er deze week opnieuw nauwelijks verschuivingen. D66 stijgt een zetel, SP en CDA leveren er ieder een in. Veel zegt dat niet, omdat een verschuiving van een zetel binnen de toevalsmarge van een peiling valt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/06/24/pei ... n-kiezers/ :lees

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Paul » ma 25 jun 2012, 09:20

Ik zou het toch heel interesant vinden om een kabinet te zien met SP-PVV-PvdA!!!

Hebben alledrie een linkse agenda en kunnen als ze dat echt willen binnen een week een kabinet vormen, enigste struikelpunten zullen volgens mij zijn de ontwikkelingshulp (PVV) europa (PvdA) en de privatiseringen die gaande zijn (SP)!!!
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Volgende

Keer terug naar Politiek