Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Ontdek de verborgen spirituele betekenis van je naam

Ontdek de verborgen spirituele betekenis van je naam

Berichtdoor Yvonne » do 12 apr 2012, 08:30

Numerologie: wat betekent je naam?

Numerologie is de leer der getallen. Volgens de numerologie kunnen we "iets" of "iemand" echt leren kennen als we het getal weten dat bij dat "iets" of bij die "iemand" hoort bestuderen. Als we onzelf willen leren kennen, dan moeten we ons eigen persoonlijke getal te weten zien te komen. Het berekenen van ons persoonlijke getal gebeurt door de afzonderlijke letters van onze naam om te zetten in een cijfer en dan al die cijfers bij elkaar op te tellen en via een speciale methode te bewerken totdat we een cijfer tussen nul en tien krijgen. Die berekening is nu wel heel eenvoudig geworden, omdat we hier op Spiritplaza een numerologie calculator hebben ontwikkeld, die dit werk naukeurig voor ons doet. Als je naam invult dan krijg je meteen je persoonlijke getal met de betekenis. Ons advies is om je roepnaam in combinatie met je achternaam te gebruiken, omdat dat de naam is waarmee je in de wereld staat.

Klik hier voor de Numerologie Calculator http://www.spiritplaza.org/numerologie/ ... ulator.php

Je naam veranderen?

Soms willen mensen hun voornaam veranderen. Ed wil misschien op een gegeven ogenblik in zijn leven "Eduard" genoemd worden. Of Margaretha wil voortaan "Marga" heten. En als je trouwt kun je ervoor kiezen om voortaan de achternaam van je partner te gebruiken. Hoe werkt een naamsverandering numerologisch uit? Ook dat kun je te weten komen met onze Numerologie Calculator. Bereken dan eerst je huidige naam en kijk dan eens wat er gebeurt als je je voornaam of je achternaam zou veranderen. Misschien past je nieuwe naam beter bij hoe je zou willen zijn? De keuze is uiteraard aan jou, maar numerologisch weet je dan in ieder geval wat het verschil is....

Klik hier voor de Numerologie Calculator -> http://www.spiritplaza.org/numerologie/ ... ulator.php
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Ontdek de verborgen spirituele betekenis van je naam

Berichtdoor jasmin » do 12 apr 2012, 09:23

Volgens de numerologie kunnen we "iets" of "iemand" echt leren kennen als we het getal weten dat bij dat "iets" of bij die "iemand" hoort bestuderen.

En daarna komt het verhaal dat je nummer verandert als je je naam verandert... dat snap ik dan niet zo goed
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » vr 13 apr 2012, 00:55

Als je een hele rare naam hebt misschien :?: , ik snapte dat ook niet zo... heb ook getwijfels welke link ik moest plaatsen :ohh .

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Alama » vr 13 apr 2012, 14:33

jasmin schreef:
Volgens de numerologie kunnen we "iets" of "iemand" echt leren kennen als we het getal weten dat bij dat "iets" of bij die "iemand" hoort bestuderen.

En daarna komt het verhaal dat je nummer verandert als je je naam verandert... dat snap ik dan niet zo goed

Ik begrijp het zo:
Het is , lijkt me, een hele stap om je naam te veranderen, te scheiden oid , dat verandert je/kan je veranderen als persoon(niet je ZIJN)
of als je veranderd bent, durf je de stap te zetten..
Alama
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » vr 13 apr 2012, 18:12

Ik heb hem gedaan met mijn roepnaam: vond ik nou niet zo'n puike omschrijving.

Toen met al mijn geboortenamen op een rijtje... daar was ik het wel mee eens...

maar ja... als ze iets zeggen dat je al van jezelf wist... ben ik niet zo onder de indruk... :lol: :lol:
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » vr 13 apr 2012, 18:16

Mijn eigen geboortereeks houd ik maar even voor mezelf, heb ik nog voor de gein Jasmin ingevuld...

De betekenis van je naam
De naam die je hebt ingevuld is: jasmin
De numerologische waarde van deze naam is: 3

De betekenis van het getal Drie
Mensen met drie als persoonlijk getal zijn ambitieus en houden er niet van om in een ondergeschikte positie te verkeren. Ze zorgen ervoor dat ze anderen altijd een stap voor zijn. Ze zijn slim en inventief en ze zijn bereid om hard te werken om vooruit te komen in de wereld. Orders opvolgen wil een Drie eigenlijk alleen maar als het niet anders kan. Ze hebben over het algemeen veel geluk en zelfs als het even tegenzit blijkt achteraf nog heel vaak dat de uitkomst precies de juiste is. Ze zijn veelzijdig, intelligent en ironisch en ze kunnen mensen die minder snel denken gemakkelijk te slim af zijn.

Het klinkergetal van je naam
In het Hebreeuws komen geen geschreven klinkers voor.
Daarom staan de a, e, i o en u voor het 'verborgen ik' of de 'ziel'.
Het klinkergetal van je naam vertegenwoordigt je innerlijk, het deel van je persoonlijkheid dat meestal voor anderen verborgen blijft.
Tevens geeft het karakter en de wijsheid aan die je in vorige levens hebt ontwikkeld.
Het klinkergetal van deze naam is: 1

De betekenis van het Klinkergetal 1
Je hebt in vorige levens waarschijnlijk veel strijd moeten leveren om macht over anderen te krijgen. Deze sterke karaktertrek heb je in dit leven niet meer voor dit doel meegenomen, maar om te streven naar een hoger bewustzijn.
Mensen met dit klinkergetal houden niet van een ondergeschikte positie, maar zij hebben liever zelf de leiding.

Het medeklinkergetal van je naam
Medeklinkers laten zien hoe we ons aan de buitenwereld tonen. Dat is het beeld dat anderen van ons krijgen,wat niet overeen hoeft te komen met ons werkelijke karakter.
Het medeklinkergetal van deze naam is: 2

De betekenis van het Medeklinkergetal 2
Mensen met het medeklinkergetal 2 blijven meestal liever een beetje op de achtergrond. Ze maken een rustige en vriendelijke indruk en ze kunnen vaak heel goed luisteren.

Kunnen jullie dus ook doen: je avatar invullen, en kijken hoe je ervaren wordt onder die naam...
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » vr 13 apr 2012, 18:44

Het vreemde is dat ik deze test al jaren ken en tot vorig jaar noemde ik mij niet alleen op forums Vonnie, ook in het dagelijkse leven... en toen had ik ook het getal 3.

Maar door een droom die ik vorig jaar had, ben ik mij weer bij mijn geboortenaam gaan noemen, Yvonne en nu opeens het getal 1, die vrij positief is :lachen2 ...

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Blauwewolk » vr 13 apr 2012, 20:09

De betekenis van je naam
De naam die je hebt ingevuld is: blauwewolk
De numerologische waarde van deze naam is: 8

De betekenis van het getal Acht
Mensen met acht als persoonlijk getal zijn fel van aard en ze houden de grote lijnen in het oog. Die eigenschappen verschaffen hun de ambitie en de stimulans om successen na te streven. En vaak zullen ze daar goed in slagen. Maar acht is ook het getal van strijd. Een Acht kan dan ook vaak in zijn leven te maken met strijd. Zijn mislukkingen zullen dan even spectaculair zijn als successen. Als hun grote individualiteit en hun diepgravende intense karakter gepaard gaan met de wil om hard te werken, kunnen ze een belangrijke positie met veel macht en aanzien verwerven. In hun persoonlijke leven kan een Acht nogal jaloers zijn. Het zijn wel trouwe en toegewijde partners hoewel ze vaak moeite hebben om hun affectie te tonen.

Het klinkergetal van je naam
Het klinkergetal van je naam vertegenwoordigt je innerlijk, het deel van je persoonlijkheid dat meestal voor anderen verborgen blijft.
Tevens geeft het karakter en de wijsheid aan die je in vorige levens hebt ontwikkeld.
Het klinkergetal van deze naam is: 6

De betekenis van het Klinkergetal 6
Mensen met zes als klinkergetal hebben de opdracht om de inzichten die zij in vorige levens vergaard hebben door te geven door hun sympathie, affectie en loyaliteit. Je bent sterk betrokken bij het geluk en het welzijn van je naaste familie. Sleutelwoorden van mensen met zes als klikergetal zijn: schoonhied, harmonie en vooral vrede.

Het medeklinkergetal van je naam
Medeklinkers laten zien hoe we ons aan de buitenwereld tonen. Dat is het beeld dat anderen van ons krijgen,wat niet overeen hoeft te komen met ons werkelijke karakter.
Het medeklinkergetal van deze naam is: 2

De betekenis van het Medeklinkergetal 2
Mensen met het medeklinkergetal 2 blijven meestal liever een beetje op de achtergrond. Ze maken een rustige en vriendelijke indruk en ze kunnen vaak heel goed luisteren.
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Angelique » vr 13 apr 2012, 21:41

Yvonne,... jouw geboortenaam.... heel gek.... maar ik voel juist een andere naam bij je... :lol:
Afbeelding
Angelique
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Anja » zo 18 sep 2016, 17:40

Waow, wel bijzonder. Ik heb mijn naam ingetikt zoals die in mijn paspoort staat. En wat daar uit komt, klopt wel.

De betekenis van het getal Zes
Mensen die zes als persoonlijk getal hebben zijn romantisch van aanleg en streven in alle hartszaken een ideaal na. Ze kunnen erg genieten van muziek, kunst en gedichten. Ze besteden veel tijd an aandacht aan het inrichten van hun huis. En ze omringen zich graag met mooie dingen. Een Zes is heel creatief en heeft veel gevoel voor kleur. Ze komen het beste tot hun recht als ze zich artistiek kunnen uiten. Zessen zijn intelligent, ruimdenkend en vredelievend. In hun persoonlijke leven zijn ze loyaal, trouw en aanhankelijk. Ze zijn eerlijk en gul voor de mensen waarvan ze houden.

Het klinkergetal van je naam (ook wel zielsgetal genoemd)
Het klinkergetal van deze naam is: 7

De betekenis van het Klinkergetal 7
Mensen met het klinkergetal zeven zijn in vorige levens kluizenaars of priester geweest. Of in ieder geval iemand die in een betrekkelijke afzondering hebben geleeft. Ook in dit leven zul je veel behoefte hebben aan rust en stilte om tot jezelf te komen. Mediteren zal je waarschijnlijk gemakkelijk afgaan. Menzen met de zeven als klinkergetal zijn vaak mediamiek of paranormaal begaafd.

Het medeklinkergetal van je naam (ook wel persoonlijkheidsgetal genoemd)
Het medeklinkergetal van deze naam is: 8

De betekenis van het Medeklinkergetal 8
Mensen met het medeklinkergetal 8 stralen kracht en gezag uit en ze willen graag indruk maken op hun omgeving. Ze kunnen op anderen soms dominant overkomen, maar dat komt omdat ze liever de leiding nemen dan in een ondergeschikte positie willen zitten.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Anja
Lightworker
Lightworker

Volgende

Keer terug naar Nummerologie