Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Veertienjarige activiste voor vrouwenrechten neergeschoten

Veertienjarige activiste voor vrouwenrechten neergeschoten

Berichtdoor jasmin » wo 10 okt 2012, 00:55

Veertienjarige activiste voor vrouwenrechten neergeschoten in Pakistan

Afbeelding

Op 9 oktober werd de schoolbus aangehouden waarin zij zat. Twee gewapende mannen traden binnen en vroegen naar het meisje.
Vervolgens trokken zij pistool en schoten haar koelbloedig door het hoofd, plus nog een nekschot.
Het meisje heeft het overleefd, en ligt op de intensive care afdeling van het ziekenhuis. Het is onduidelijk of en hoe ze de aanslag zal overleven.

Een woordvoerder van de radicaal-islamistische groepering zei dat ze het meisje herhaaldelijk hadden gewaarschuwd zich niet te keren tegen de taliban. "Ze is een westers georiënteerd meisje. Ze bekritiseert ons steeds. Dit is een waarschuwing voor iedereen die haar voorbeeld volgt en ingaat tegen de taliban.".

Vredesprijzen
Yousafzai ontving vorig jaar de eerste Pakistaanse nationale vredesprijs voor haar strijd voor het onderwijs voor meisjes. Ze was ook genomineerd voor de internationale vredesprijs voor kinderen van de Nederlandse stichting 'Kids Rights'. Malala raakte wereldwijd bekend door haar blog, waarin ze de gewelddadige acties van de taliban veroordeelde.

Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Malala_Yousafzai

Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Veertienjarige activiste voor vrouwenrechten neergeschot

Berichtdoor Alama » wo 10 okt 2012, 01:21

Rest in Peace little girl :heart49
Alama
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » wo 10 okt 2012, 07:55

Ze is nog niet dood, mogelijk kan ze het overleven.

Extremen raken elkaar wordt er altijd gezegd. In de VS is er een man met de Bijbel in de knuistdie ongehoorzame kinderen ter dood wil kunnen laten brengen (aangebracht door de eigen ouders - hoe ontaard als vader of moeder wil je zijn???) En in Pakistan disciplineren ze kritische kinderen ook zonder inspraak van de ouders.... even snel een nekschot en klaar....
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Sam » wo 10 okt 2012, 08:11

Ik had een net iets andere versie gehoord.
Belachelijk dat een mensenleven zo weinig waarde kan hebben in sommige ogen.
Sometimes the world you create on the page seems more friendly and alive than the world you actually live in.
Sam
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Paul » wo 10 okt 2012, 09:29

Alléén mensen die geloven in een god en voorstander zijn van het leven gegeven door hem kunnen zo extreem zijn dat ZIJ dit af mogen pakken volgens henzelf!!!

:crazy: :crazy: :crazy:
IK BEN

De perfecte imperfectie
Paul
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Alama » wo 10 okt 2012, 10:31

te snel gelezen/conclusie getrokken idd..

Pakistaans meisje (14) succesvol geopereerd na aanslag Taliban

Door: Redactie − 10/10/12, 10:01 − bron: AP

Artsen hebben met succes een kogel verwijderd uit het hoofd van de 14-jarige Malala Yousafzai, een Pakistaans schoolmeisje dat zich voor de rechten op onderwijs voor meisjes in de noordwestelijke Swat-vallei. Ze werd gisteren door de Taliban neergeschoten. .

Een team van het leger en burgerchirurgen behandelden Malala in een militair ziekenhuis in Peshawar, liet een woordvoerder van de Khyber Pakhtunkhwa-provincie weten. Het duurde uren om de kogel uit de nek van het meisje te verwijderen, omdat er complicaties waren. Volgens de woordvoerder herstelt het meisje, maar is ze nog steeds bewusteloos.

Het meisje werd neergeschoten in Mingora, in de Swat-vallei. Volgens de politie liep een man op de schoolbus waarin Yousufzai zat af en vroeg hij wie Malala was. Een ander meisje wees naar Yousufzai, maar de man zei haar niet te geloven en schoot beide meisjes neer. Yousufzai werd in haar hoofd en haar nek getroffen.

Gisteravond claimde de Pakistaanse Taliban het meisje te hebben neergeschoten. 'Ze is een westers georiënteerd meisje. Ze kritiseert ons steeds. We richten ons tegen een ieder die zich tegen de Taliban keert', zei een woordvoerder van de radicaalislamitische groepering per telefoon vanuit een geheime locatie.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... iban.dhtml
Alama
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » wo 10 okt 2012, 11:02

Mooi nieuws. :goodpost

Het is zo'n bevlogen en verstandig meisje... ze wil de politiek in... dat zal haar wel lukken als ze het overleeft.....
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Arlyne » wo 10 okt 2012, 13:23

:goodpost Ze heeft het voortouw genomen, en hoop dat ze medestanders krijgt om dit door te zetten.
Gelukkig heeft ze het overleeft. Wens haar heel veel sterkte en :Angel59 :Angel59 :Angel59 begeleiders toe!
Ook wij hebben hier tijden gehad dat we moesten vechten voor de rechten van de vrouw!

En de gedachtegang alleen al om ongehoorzame kinderen een nekschot te geven.
En de ouders dan? die doen het allemaal goed en volgens hun regeltjes?

(Ook in Nederland heb ik deze uitspraken gehoord van iemand uit een kerkelijke instantie.)
Dus ook hier lopen er rond met dit soort betogingen!.
Hij had het tegen mij over kinderen die geen interesse meer in kerkgang hadden, en thuis in opstand kwamen.
Door ongehoorzaamheid aan hun ouders. Waarop zijn antwoord was....

"We zullen het er wel uitslaan", en anders langdurig onderdompelen! :bang
Deze uitspraak deed hij ook over homosexuelen. :bang
Dit zou op dezelfde wijze te genezen zijn volgens hem moesten wij arme vrouwtjes onderdaniger worden aan de man.
Voor mij is die man flink de weg kwijt! :evil:
Het drong niet eens tot hem door toen ik vroeg of hij wel besefte wat hij zei.
Gevaarlijke mensen, die door hun demagogische drogredenen altijd aanhangers bij elkaar weet te sprokkelen. :bang
Leer van gisteren, Droom van morgen, Leef vandaag
Arlyne
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » wo 10 okt 2012, 13:51

hoop voor dat meisje dat ze weer helemaal mag genezen. :Angel59 :heart49
soms lijkt het wel of sommige alle waardes verliezen en als dolle duivels over de aarde trekken.
heb vroeger ook wel eens grote meningsverschillen gehad met mensen van de zwarte kousen kerk als ik op zondag terug kwam van paardrijden en nog even mijn auto voor de deur waste. dit heb ik opgelost door ze te dopen met water.
onenigheid gehad met jehova getuigen ,die tegen mijn doodzieke moeder vertelde ,dat als zij ook een van hen was geweest ,dit niet gebeurt was.
dit heb ik opgelost door ze de deur te wijzen.
meerdere gesprekken met priesters en dominee s en andere geestelijken , die mij vertelde dat alleen hun groepje overging naar de heerlijkheidgods.
gestudeerd en toch zo dom . anderen imponerend een eigen machtsblok vormen.
mensen die geen enkele macht over zichzelf willen hebben maar over anderen.
mensen die met het gemak van eigen eerzucht andere vertrappen .
vraag me weleens af of wij als mensheid ooit beschaaft zullen en willen worden.
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » wo 10 okt 2012, 14:45

vraag me weleens af of wij als mensheid ooit beschaaft zullen en willen worden.

Dit bevliegt me zowat dagelijks... :sad:
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Volgende

Keer terug naar Overige Discussie's