Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Kennismaking

Re: Kennismaking

Berichtdoor jasmin » za 15 jul 2017, 17:04

And guess what... ze had nog een paar vriendinnen die mee komen helpen....

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Berichtdoor WhiteWings » za 15 jul 2017, 21:10

Hahah the more the better ! :angel3 :angel3 :wink: En wat een mooierds ! :hello2

De situatie blijft voorlopig onveranderd, dus ik zal me meer moeten verdiepen in me het vege lijf redden, ipv gewoon te blijven staan in bedreigende situaties. :shock:
Vooral de vluchtreactie lijkt (nog) niet in mijn systeem te zitten. Daar kom ik gewoon niet op :roll: (Mijn overlevingssysteem is gewend aan standje "freeze", je voelt niks, maar je doet ook niks)
Naderhand thuis, bedacht ik dat ik inmiddels, net als ieder ander, ook andere mogelijkheden tot beschikking heb, dus nam me voor een volgende keer uit de situatie te gaan.
Echter toen ik dat de volgende dag wilde doen had ze me al klem voor ik bij de uitgang was.

WhiteWings
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor joke » ma 17 jul 2017, 21:19

jeetje wat heftig aggie.
dat bevriezen ken ik.
toch in jouw situatie in je werk, zal je iets moeten bedenken. miss iets van zelf verdediging?
iets van een alarm dragen zodat collega's snel komen? jakkie echt naar.
sterkte lieverd :heart49
ZIJN in het Eeuwige NU !
joke
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » di 18 jul 2017, 10:37

hebben jullie geen intern alarmsysteem WW of een apparaatje wat je altijd meedraagt waar een alarm knop op zit. :?:
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » di 18 jul 2017, 13:54

WhiteWings schreef:

Hahah the more the better ! :angel3 :angel3 :wink: En wat een mooierds ! :hello2

De situatie blijft voorlopig onveranderd, dus ik zal me meer moeten verdiepen in me het vege lijf redden, ipv gewoon te blijven staan in bedreigende situaties. :shock:
Vooral de vluchtreactie lijkt (nog) niet in mijn systeem te zitten. Daar kom ik gewoon niet op :roll: (Mijn overlevingssysteem is gewend aan standje "freeze", je voelt niks, maar je doet ook niks)
Naderhand thuis, bedacht ik dat ik inmiddels, net als ieder ander, ook andere mogelijkheden tot beschikking heb, dus nam me voor een volgende keer uit de situatie te gaan.
Echter toen ik dat de volgende dag wilde doen had ze me al klem voor ik bij de uitgang was.

Ben benieuwd hoe je nieuwe aanpak gaat worden. Met een beetje afstand van de situatie, zie ik ineens een prachtige parel. Een kans om nieuwe persoonlijke ontdekkingen te doen. Op een of andere manier word je in een situatie gezet, waarin je gedwongen wordt een nieuwe oplossing voor jezelf te ontdekken/creëren om boven je oude patronen uit te stijgen. Op een of andere manier is het guided learning. De scherpe randjes daar wordt je tegen behoed van buitenaf. Je kan niet ontsnappen, je bent gedwongen iets nieuws in jezelf aan te boren om uit je 'box' te breken.

Ik spreek nou even alsof dit van buiten geregisseerd wordt, maar eigenlijk ben ik altijd van mening dat we onze eigen regisseurs zijn van het leven. Op zielsniveau ben je toe aan een volgende stap en de omstandigheden plooien zich om je heen om dit te gaan meemaken/ervaren.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor WhiteWings » di 18 jul 2017, 16:04

Morgen bespreken we het in het team wat we het beste kunnen doen in zo'n situatie. Het is namelijk nog niet eerder voorgekomen met die cliënte.

Heb in het verleden vaker gevechten moeten leveren op andere werkplekken en daar had ik nooit wat van, omdat bij mij de boel dan blijkbaar automatisch uitstond.
Gevolg was, dat soms weken daarna pas blauwe plekken verschenen en ik amper meer wist waar het van was. Zo ontdekte ik dat er bij mij dingen niet helemaal in mekaar zaten zoals het eigenlijk hoort.
Ik kon wel voor een ander opkomen, maar niet voor mezelf. :roll:
Handig als je niks voelt bij pijn etc., maar niet als je het enige 'vervoersmiddel' waar je het hier mee moet doen op deze aardbol, je eigen lichaam, ermee in gevaar brengt of daardoor onbewust verwaarloost.

Maar zo denk ik er ook over Jasmin!
Denk dat het part of "the deal" is (wat zo is uitgedacht voordat ik hier beneden kwam :wink:) Keus aan mij nu of ik me er bewust mee ga bezighouden nieuwe, gezondere patronen aan te leren. Het is nou eenmaal feit dat alleen oefening kunst baart :mrgreen: En vechten doe ik niet hele dagen hihih

Momenteel is die cliënte poeslief. Ze is hoog nivo en heeft zelf ook spijt dat ze zich heeft afgereageerd op een "klein, oud vrouwtje". Waar ze mij dus mee bedoelde :sad3: Helemaal het toppunt ! :lachen2 :protest :tong:

WhiteWings
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » di 18 jul 2017, 17:01

Zoals je weet werkte ik op ambulante basis Agnes en werd ik door het mobiliteits bureau een dag van te voren opgebeld waar ik moest werken en op een keer werd er bij gezegd dat 1 client erg agressief was en ik zal dat nooit meer vergeten, om 4 uur kwam het busje en ik stond al beneden en toen de 3 clienten uitstapten vroeg ik aan een iedere hoe of ze heetten en die agresieve heette Henk (paar jaar geleden overleden) en tegen hem ze ik gelijk: Henk, laten we afspreken dat als jij mij slaat ik jou 10 klappen terug geef, dan weet je dat alvast.... Dat durf je niet riep hij gelijk... moet jij op letten zei ik... ook mocht je hem niet alleen douchen, dan moest je een zorg medewerker bellen die op een ander huis werkte in die flat.

's avonds ging ik hem douchen en had geen zin om een zorg medewerker te bellen en ging hem alleen douchen om negen uur. Ik gaf hem een washandje en zei: Hou dit maar voor je ogen, dan komt er geen shampoo in je ogen.... en ook denkende dat hij dan zijn handen niet kon gebruiiken om mij te slaan.

Om half 10 kwam een zorgmedewerker beneden en wilde met mij Henk gaan douchen en ik zei: Hij ligt al in zijn bed... Grote verbazing en hoe ik dat durfde.... ben voor niemand bang, ook voor hem niet.

In de 3 maanden dat ik daar gewerkt heb heeft hij mij nooit geslagen, wèl ben ik getuige geweest dat hij een andere medewerkster heeft geslagen, zomaar uit het niets .... we zaten te eten met 2 huizen bij elkaar en de medewerkster zat naast hem en die kreeg zo out of the blue een pets in haar gezicht. En ze gaf als reactie zo een klap terug....Ze was zó geschrokken, maar hij schrok nog erger en is de hele verdere avond als een lammetje geweest....

Was toch een leuke tijd in die flat.

De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Vorige

Keer terug naar Gidsen en Engelen