Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Meester MORYA

Re: Meester MORYA

Berichtdoor Yvonne » di 03 feb 2015, 22:45

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 4 februari 2015

Meester Morya,

(...) Daarom is mediteren belangrijk op bepaalde momenten van de dag, dat je weet: ik begin en eindig mijn dag met een zeer korte meditatie - dat wil niet zeggen lang, maar kort of zelfs uiterst kort als het niet anders kan. Maar denk niet dat dat geen betekenis heeft.

Want zelfs als je maar één minuut zou mediteren: je zet jezelf in mekaar en je zal zien, je ontmoet andere mensen en je ziet andere dingen. Dat is misschien eigenaardig, maar zo werkt dat. Als je je goed in elkaar zet en op een rustige manier gaat mediteren - het moet heus niet lang zijn, maar het moet zeer rustig zijn - dan sta je anders op en dan doe je andere dingen en zeg je andere dingen en dus ontmoet je andere mensen.

Het is heel belangrijk dat je bepaalde zaken naar voren durft te brengen in je eigen bestaan en dat je weet: 'op deze manier moet ik verder gaan.' En iedere keer zal je als het ware een soort verlegenheid in jezelf ontdekken van: 'kan ik dat wel, wil ik dat wel?'

Wanneer je gaat mediteren, 's avonds ook, dan plaats je het licht van de dag in je hart en dat is heel belangrijk. De avond is belangrijk om met licht bezig te zijn, de morgen is belangrijk om je te heroriënteren in het leven. Als je met licht bezig bent ’s avonds, dan plaats je een rust in je hart en dat is als het ware de voorbereiding van de volgende dag. Je zal merken dat je daardoor een ritme in je dagen creëert. (...) Meester Morya

© Geert Crevits, www.mayil.com
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Berichtdoor Yvonne » do 26 maart 2015, 23:35

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 4 april 2015

Te beluisteren op www.morya.org

Meester Morya,

Wanneer je mensen leert kennen zoals ze in werkelijkheid zijn, moet je je niet storen aan de kleinigheden die er ook gegeven zijn. Want iedere groei draagt in zich scherpe kantjes. Iedere keer dat mensen als het ware gekwetst zijn, zijn ze ook in staat om te kwetsen.

Je moet weten dat je met zachtheid heel veel kan bereiken, maar het is een strenge zachtheid die je moet kunnen hanteren. Het betekent dat je werkelijk wil zacht zijn op momenten dat anderen misschien hard zijn en streng voor jou. Dit is niet gemakkelijk, dat weet Ik. Het betekent wel dat je dan in je juiste werk staat.

Als je dingen gaat doen vanuit je eigen ziel, vanuit je eigen verantwoordelijkheid - zoals je dit dan voelt voor jezelf -, dan zal je de juiste dingen naar voren brengen en de juiste zachtheid hanteren. Maar, ‘streng’, dat betekent dat je niet afwijkt van je eigen plan. Dat je dus weet: ‘dit is wat ik wil, dit zal ik ook doen, en als de anderen het niet kunnen begrijpen, tot daaraan toe; eens komt er misschien een dag dat ze het wel kunnen begrijpen. En komt die dag nooit, dat maakt ook geen enkel verschil.’

Want je zal zien, als je met dingen bezig bent die goed zijn, dat je een aangenaam gevoel krijgt, dat je weet: ‘inderdaad, het is goed om daarmee bezig te zijn’ en dat je ziet dat er een innerlijke vernieuwing komt. Dit is heel erg belangrijk. Innerlijke vernieuwing is nooit onbelangrijk, al is ze nog zo klein. Al is het maar één moment. Al is het maar één sprankeltje intuïtie dat je hanteert en leert hanteren: het is belangrijk.

Ieder klein vonkje licht moet benut worden op deze aarde. Het heeft geen zin om je in een waterval van vernieuwing te storten zonder intuïtief te worden, zonder dat vuur te hanteren dat er in jezelf is. Je moet weten dat er een vernieuwing is daar waar je de oorspronkelijke werelden naar jou toe laat komen. Hiermee bedoel Ik dat er een vernieuwing komt telkens als de mens zich opent voor dat licht, voor die vrede, voor dat andere dat in zijn of haar leven kan komen, in samengaan met anderen. Meester Morya

Fragment uit Morya Kracht 4, hoofdstuk 2.
Dit boek wordt deze zomer bij Mayil verwacht.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 01 jun 2015, 12:03

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 2 juni 2015

Te beluisteren op www.morya.org
Meester Morya,

Ik hou van mensen die iets willen, die ook duidelijkheid willen scheppen voor zichzelf, en die vooral contacten willen hebben, en die daarin de basis zien van vernieuwing. Daarvoor moet je luisteren naar je eigen hart. Zie wat je in je hart wil en op welke manier je vooruit wil gaan. Wanneer je Mij op je weg wil vinden, dan kan je dat.

Wees redelijk voor jezelf, haast je niet in verwezenlijkingen. Denk niet: ‘ik moet dit, en ik moet dat’, want dan maak je de fout dat je in dit leven zoveel op gang brengt dat je dat dan niet aankan. Je moet rustig staan in het leven. Maar voor wat het contact met Mij betreft, moet je het willen. Dat is dus iets anders, je moet het dus duidelijk in je leven plaatsen en je moet een plaats hebben in je hart voor Mij. Wanneer je het op deze manier speelt voor jezelf, dan zal Ik meespelen in jouw leven, en dan zal Ik zaken naar voren brengen die belangrijk zijn voor jou.

Mijn leven speelt zich niet af op deze aarde, en nochtans, Ik ben met heel veel energie aan het werk op deze aarde, en Mijn aanwezigheid is kenbaar door mensen. Heel veel mensen die van Mij houden, vinden Mij op hun weg. Ik zal ook altijd op deze aarde zijn om mensen te helpen en om ze vooruit te brengen op Mijn manier. Ik ken de wegen van mensen en Ik weet ook wat Ik kan doen voor mensen, maar er zijn ook mensen die Mijn wegen kennen en min of meer samen willen werken met Mij.

Er is een kracht aanwezig wanneer die samenwerking tot stand komt, want in Mijn vrede is er ook een kracht aanwezig die dingen duidelijk stelt voor mensen. Wanneer je bepaalde zaken in je leven wil, moet je duidelijkheid proberen te hebben op een zachte manier. Ga niet willen om te willen, maar ga willen omwille van het feit dat er een goedheid moet kunnen zijn op deze aarde. Het moet dus een goede wil zijn. Het moet een wil zijn die iets uitstraalt van goedheid en van schoonheid. Wanneer je met deze wil aan de gang gaat dan zal je Mij op je weg vinden. Meester Morya

Fragment uit Morya Kracht 4: "De stap naar oneindigheid", laatste hoofdstuk
(Dit boek wordt verwacht tegen het einde van de zomer)

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » do 27 aug 2015, 22:27

Liefste lezers,

Het leven gaat steeds op en neer, heen en weer, en gooit daarbij uitdagingen op ons pad - soms uiterlijk, soms innerlijk, groot of klein, en soms van alles tegelijk. Niemand ontsnapt eraan. Meester Morya vertelt ons in zijn boeken steevast dat we niet hoeven te vluchten van de moeilijkheden. Rustig worden, dat is wel nodig, er nuchter naar kijken, naar de diepte van ons hart luisteren, weten dat toeval niet bestaat en zeker ook: hulp vragen aan het Goddelijke.

Met de genade van je verlangen naar leiding, ontvang je telkens antwoorden vanuit het Goddelijke in de vorm van inzicht, oplossingen, vooruitgang. Het wordt een steeds duidelijkere interactie tussen jou, het leven en het Goddelijke, en door de dialoog niet uit de weg te gaan, leer je deze gesprekspartners meer en beter kennen en kom je dichter bij elkaar. e-Groetjes van Marie

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 29 augustus 2015

Meester Morya,

Er zijn heel veel domeinen van je gevoel, van je verstand die je nog niet kent. Dat komt omdat je met je denken meegaat in de dingen die om je heen zijn en daarin een zekere betrokkenheid kent en dat je aan de andere kant voelt dat dat niet jouw hele leven is. Dat jij met andere woorden iemand anders bent dan de andere mensen, dat je vrij staat, min of meer vrij, dat je wel een grotere vrijheid zou willen, maar dat die grotere vrijheid alleen kan wanneer je die vrijheid innerlijk opneemt.

De wereld laat het niet toe dat jij degene bent die je eigenlijk zou willen zijn. Daar zit een moeilijkheid. Moeilijkheden komen er dikwijls doordat anderen jouw leven willen bepalen, maar innerlijk kan zoiets niet. Niemand kan jouw leven innerlijk bepalen behalve God. Vandaar dat Zijn verantwoordelijkheid in jouw leven ligt om je daar te brengen waar je inderdaad vrij bent, waar je de dingen op de juiste manier kan beleven en Hij helpt je daarbij. Hij is degene die je voorspeelt wat kan, Hij is degene die je inspireert, Hij is degene die je uit de moeilijkheden brengt.

Als je dit eenmaal beseft, zal het zijn dat je heel regelmatig een beroep doet, bijna seconde per seconde, op die grote kracht, op God, en dat je ziet dat die grote kracht jouw leven leidt en dat die grote kracht jou toont wat je kan beleven en waar je naartoe moet en hoe je het moet doen en wat je moet zeggen. Dan wordt jouw leven een groot leven, dan wordt het ruimer en dan wordt het ook een en al vreugde, want dan kom je in contact met die goddelijkheid en dan weet je: ‘God is degene die mij stuurt naar deze aarde, God is degene die wil dat ik hier ben’, en dan veroordeel je God niet voor jouw leven, hoe moeilijk het ook is, maar je neemt deel aan het leven en je weet dat je best gelukkig kan zijn ook met de mensen die naast jou staan en die het moeilijk hebben.

Want als jouw leven een leven is dat je ontvangt uit de handen van God, kan je de moeilijkheden aan, wat ze ook zijn. Want je voelt je gedragen in de moeilijkheden, je voelt ook dat zelfs de moeilijkheden zin hebben. Maar het is niet de bedoeling van het leven dat er moeilijkheden zouden zijn. Integendeel, de bedoeling van het leven is dat moeilijkheden opgelost worden. Soms zijn die moeilijkheden structureel, soms zijn ze oude problemen van de aarde waar je mee te maken krijgt, soms hebben ze te maken met een realiteit van de ziel. Je komt niet alleen op deze aarde, je komt met een aangeboren verwantschap met die en die en die. Soms noemt men dat karma. Er is zoiets als een betrokkenheid bij anderen van levens ver, waar je nu weer een nieuw stukje van ontdekt voor jezelf en waar je een grotere vrijheid in kan bewerken door met God te leven en door samen met God als het ware, de problemen te bestuderen, te kijken wat je kan doen.

God is het licht, dat mag je niet vergeten. Daarom kan je bidden tot God dat Hij jou inzicht geeft in jouw problemen en dan bekijk je de problemen anders. Want wanneer Hij spreekt, zegt Hij andere dingen dan jij kan bedenken. Wanneer Hij in jouw leven komt, toont Hij andere dingen dan jij kan zien. Als je gaat kijken vanuit je hart, vanuit de liefde van je hart, vanuit de stroom die vanuit God komt, toont de liefde jou wat kan gebeuren. Te midden van de grootste moeilijkheden is er een uitweg om goede dingen te doen en om juiste dingen te doen. Dat maakt jouw vreugde uit (...). Meester Morya

© Geert Crevits, http://www.mayil.com
Fragment uit Morya Kracht 1: "Kiezen om jezelf te zijn", hoofdstuk 3

--

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 26 okt 2015, 23:42

Liefste eNieuwslezer(es),

Je mag al geen oorlog gekend hebben misschien, je ouders of grootouders wel en zonder die oorlogen waren we er misschien niet geweest. Ik alvast niet met de ouders die ik gekregen heb.

We zoeken allemaal een beter leven of een status-quo van dat goede leven. Maar status-quo bestaat uiteraard niet, want alles in het leven verandert, beweegt, daagt uit en brengt vooruit.

Mijn vriendin Hilde zei in een discussie over de vluchtelingen: “Ik heb 12-13 jaar met asielzoekers gewerkt, ik heb er heel veel van geleerd, en voornamelijk dat ze bereid zijn om te sterven om te kunnen leven.”

Dit zit in de genen van ons allemaal, onze cellen zijn doordrongen door de drang en de moed om te leven. En onze mooie ziel kijkt toe. Als we onze ziel aanspreken, laat ze haar eigen drang kennen: licht, liefde, eenheid. Dit is een werk, dit gaat niet vanzelf, en het kan heel veel tijd vragen om tot nieuwe inzichten te komen.

Maar de kansen en de karma’s zijn aanwezig, voor volkeren, voor landen, voor individuen en voor Moeder Aarde die voor al Haar kinderen zorgt.

Dit is mijn voorwoordje op deze perfecte zonnige herfstdag. Met hartelijke e-groetjes van Lydia

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 27 oktober 2015

Meester Morya,

Het leven gaat met schokken. Het gaat niet stilletjes aan langzaam vooruit. Zo is het leven niet. Het leven is niet zo dat je denkt: ‘ik ben hiermee bezig, zoals een breiwerkje en dan komt de ene naald na de andere, de ene steek na de andere.’ Neen, zo is het niet. Ook niet als je al eens een steekje laat vallen, dat het dan weer opgenomen wordt. Neen, het leven is met catastrofen, dat wil zeggen: je naald breekt, of het breiwerk valt uit elkaar, of je zit zonder wol en je kan niet meer verder. Zo is het leven een beetje.

Het gaat over grote dingen, grote energieën die ineens van je weggaan en die er dan niet meer zijn en over grote veranderingen die er komen. En dat kan altijd. Een land kan in elkaar storten, een gezin kan spaak lopen, een ploeg kan uit elkaar vallen, wat dan ook. Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden waarmee de mens rekening moet houden en dit brengt een openheid in het leven. Dit brengt de grote openheid. Meester Morya

Fragment uit Morya Wijsheid 2: De weg van eenvoud, hoofdstuk 9.

Sprookje
Op een dag was er een klein kind en dat kind had de indruk van zichzelf dat het boos werd op elk moment van de dag. En dat het dan eigenlijk niet meer verder wilde, omdat het voor zichzelf dacht: 'ik wil iets doen in mijn leven en ik slaag er niet in'. Dat kleine kind werd groot en werd opgenomen in de hemel. En in de hemel leerde het dat het helemaal anders had moeten leven, en het werd nog bozer.
Het kwam terug op deze aarde en het dacht: 'nu moet ik mijn lesje leren, nu moet ik doen wat ik heb geleerd in de hemel.' En het begon en het keek aan alle kanten en het vond niet wat het moest doen. En wanneer het eigenlijk verderging met leven, dacht het: 'ik moet een omkeer maken in mijn leven, en ik moet de hemel op de aarde brengen en de aarde in de hemel.' Het begon met de hemel op de aarde te brengen en het slaagde daar niet in. En toen het later in de hemel kwam, dacht het: 'nu heb ik een laatste kans, ik moet de aarde naar de hemel brengen.' En die was er al.

De hemel is in je hart
Waar ben je mee bezig? Wat houdt je bezig? Waar sta je op dit moment van je leven? Ik stel vragen in jouw plaats. Als je ooit van jezelf de indruk hebt: 'ik moet verder gaan', stop dan. Jij hebt hoe dan ook, lezeres, lezer, reeds een hele weg afgelegd, en Ik zou graag hebben dat je een stop maakt in je leven, dat je eventjes kijkt naar je eigen leven wat het geweest is. Niet om er iets mee te gaan doen. Niet om je zelf verwijten te maken. Niet om te zeggen: "Het moet beter zijn." Neen, je moet als het ware de hemel naar de aarde brengen. Je moet gelukkig kunnen zijn in de toestand zoals je bent. En straks zal je zien dat je de aarde naar de hemel brengt. Het is een hele weg die je op deze aarde kan gaan, want de hemel, die is in je hart.
Hemel en aarde vermengen
Eerst moet je die hemel naar de aarde brengen. Eerst moet je dat geluk in je hart ervaren. Zodra je dat hebt ervaren, dat je het geluk in je hart hebt ontmoet, dan kan je in dat hart gaan leven. En dan kan je daarin de aarde brengen. Dan kan je weten: 'al de dingen die ik op deze aarde doe, hebben een betekenis en een eeuwige betekenis. Ik ben ze nooit kwijt.' Als je op deze manier kan leven op deze aarde, met een eeuwigheidperspectief op ieder moment, dat je weet: 'elk moment van de dag is eeuwig want ik zal er altijd terug naartoe kunnen gaan, waar ik ook ben, in welke hemel ik ooit verzeild geraak, ik zal terug kunnen naar dit moment op deze aarde', dan heb je waarlijk een vermenging van de twee. Dan is er iets in jou wat zegt: "Dit moment is eeuwig", en dan moet je beseffen dat dit een heel mooi moment is.

Elk moment van de dag weten wat je moet doen
Als je dit kan, zal je ondervinden dat je veel dingen laat vallen in je leven, dat je van vele beslommeringen af bent, dat je niets moet vasthouden, dat je alles kan laten gaan, dat je zuiver jezelf kan zijn, dat je kan weten wat je wil. Want als je echt de hemel op aarde hebt en de aarde in de hemel, kan je elk moment van de dag weten wat je moet doen. Het is in je hart dat het gebeurt, het is daar dat je als een kind wordt, het is daar dat je start met je leven en het is daar dat je echt diegene bent die je eigenlijk zou moeten zijn.
De hele transformatie van het leven ligt erin dat je als een kind durft te zijn dat in zijn hart gaat leven, met de dingen die eeuwig zijn. Zo kan Ik het uitleggen, dat je iets in je hart draagt wat eeuwig is. Je moet een eeuwigheidbewustzijn hebben en je moet weten dat je elk moment van de dag, de heel grote vreugde kan beleven.
© Geert Crevits

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 23 nov 2015, 14:03

Liefste eNieuws lezers,

De volle maan tekst van deze maand ligt al een tijdje op stapel voor de nieuwsbrief. Het is een fragment over 'de wil' uit Morya Wijsheid 2. Deze tekst is een van die heerlijke momenten waarop Meester Morya op niet meer dan enkele bladzijden tijd een aspect van het leven zó belicht dat je er ontzettend veel uit kan leren.

Het leven werpt ons gedurig vragen in de schoot: "Wat wil je? Waarom wil je het? Kan je je wil in eigen handen houden, of wil je de dingen van een ander? En kan je je wil aanpassen aan de stroom van het Leven?" Meester Morya zegt: "De grotere diepte in het leven moet telkens geboren worden. Het is niet iets wat je hebt en dan nooit meer verliest." (Morya Wijsheid 2, blz.11) Elke dag brengt een test van zuiverheid, een test van onpersoonlijke Liefde, een test van onthechting en vertrouwen, een test van doorzettingsvermogen, een test van onderscheidingsvermogen, een vraag om moed... Maar elke dag is ook een kans om opnieuw te beginnen en om de dingen op de juiste manier te leren doen: als een ode aan het ware Leven. eGroetjes van Marie
Verder in deze nieuwsbrief:

* Morya bezinningstekst over "de wil"

* Kerstmeditatie in Hertsberge op 18 december

* Boeken in de kijker

* Mayil staat op het 'Joy of India festival' op 28 nov in Gent

* Nieuw Morya groepje in regio Antwerpen

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 25 november 2015

Meester Morya,

De grote vraag die mensen zich dikwijls stellen, is: ‘hoe moet ik leven en hoe moet ik het doen om mijn leven in handen te krijgen?’ Want het is gemakkelijk gezegd: “Wees jezelf, word jezelf”, maar hoe doe je dat?

De eerste vraag die mensen zich moeten stellen is: ‘kan ik mijn leven ontplooien zoals ik wil?’ Daar zit de heel grote kracht in. De wil is namelijk datgene wat je vooruitbrengt. Als je niet vooruit wil dan ga je ook niet vooruit. Want de wil is iets wat op zichzelf staat. De wil is een motor die op zichzelf draait en die, als hij niet gebruikt wordt, toch zijn plaats inneemt in het leven, maar dan op de verkeerde manier. Want dan ga je niet iets willen voor jezelf maar ga je iets willen voor en van de ander. En als je dit gaat doen - willen voor en van de ander - dan is er iets in jou wat van je weggaat. Er is een energie die van je weggaat naar de ander toe, en dan hoop je dat die ander daar iets mee doet, in jouw leven. Je verlangt dus iets van die ander en je doet het met je wil. Dat zit fout. Dit wil zeggen, er is een energie die van je weggaat maar die energie heb je zelf nodig om te leven.

Misschien zal je zien in je leven: ‘mijn wil gaat ergens anders naartoe. Ik wil iets van die ander zonder het hem of haar te vragen maar door hem of haar mijn wil op te leggen.’ Dit kan heel subtiel in zijn werk gaan. Je kan op duizend manieren jouw wil aan de ander opleggen: door hardvochtig te spreken, door zacht te spreken, door iemand aan te halen en dan bijna te verplichten om een gevolg te geven aan wat jij wil.

Er zijn zoveel manieren om met de wil om te gaan in het leven dat je eigenlijk heel alert moet zijn op dat spel, en dit maakt het leven zo ingewikkeld. Want zoveel mensen, zoveel keer een motor die op gang gebracht is, en die doorwerkt en die heel dikwijls op de verkeerde manier werkt. Een kind doet het al. Een kind zal naar je kijken en het zal wíllen. Het zal met zijn wil iets in jou aanmaken wat dan reageert op zijn wil. Zo gebeurt het dat je soms dingen doet die je zelf niet wil, maar die een ander van je wil. Heel dikwijls is het zo dat mensen die heel dicht bij jou leven iets van je willen en dat je heel duidelijk voelt dat ze het van je willen en waarvan je zegt: “Okay, kom, als die ander het wil, dan zal ik het maar doen.”

Zo duidelijk is het dikwijls niet voor jezelf. Je gaat dingen doen die je zelf niet wil maar omdat die ander dat van je wil. Dan raak je in de war omdat je niet weet wat je zelf werkelijk wil. Dat maakt het leven heel erg ingewikkeld. Dat is dikwijls het feit waardoor mensen hun eigen spoor bijster raken en dat ze zeggen: “Ik vind niets aan mijn leven. Wat heb ik aan mijn leven? Ik zie het niet zitten en ik weet niet hoe ik verder moet.” Het kan ook in andere verwarringen zitten, maar dit is een van de hoofdverwarringen in het leven, dat de wil buiten de mens gaat functioneren en niet in zijn eigen leven.

Je moet weten dat de wil een goddelijke energie is, die als ze ín de mens staat, zijn leven kan veranderen, totaal kan veranderen, kan laten groeien en bloeien en al wat je maar wil. Wat er tot uitdrukking moet worden gebracht, komt door deze wil. De wil is iets wat voortdurend opwekt, wat zegt: “Doe dit, doe dat.” Want het is de wil die drijft, het is de wil die de oorzaak is van de verandering in de mens.

Wanneer de mens zijn wil kwijt is, kan hij bijna niet meer veranderen. Door de wil van die ander zal hij dan wel dingen doen, maar het raakt hem niet. (...) Het gevolg is dat hij tot een triest bestaan komt dat stilletjes, stilletjes aan ondermijnd wordt en waar hij niet weet hoe het verder moet.

De wil in jezelf plaatsen brengt het omgekeerde mee. De wil in jezelf plaatsen wekt een energie op die fantastisch is, die krachtig is, die de mens vooruitbrengt en tot bloei brengt. (...) Meester Morya

Fragment uit Morya Wijsheid 2: De weg van eenvoud, hoofdstuk 6.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 29 feb 2016, 12:36

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 22 februari 2015

Meester Morya,

Vanuit het Goddelijke in zichzelf, vanuit de intuïtie in zichzelf leert men een aantal dingen op de juiste manier te stellen. Niet alles kan verwoord worden, dat hoeft ook niet. Maar je moet wel vanuit die energie proberen te leven.

Om die reden zou je ’s morgens en ’s avonds vijf minuutjes of één minuutje tijd moeten kunnen maken voor God, om Zijn energie toe te laten in jouw hart. Dan krijg je bij wijze van spreken een wasbeurt, krijg je een inzicht, een vernieuwend inzicht. Dan komt er licht in jouw hart, neemt de betekenis van jouw leven toe, zie je steeds meer raakpunten met andere mensen, ga je steeds dieper op de problemen in omdat je steeds meer zal leren te kijken naar die problemen. Je loopt er niet van weg, je kijkt gewoon wat die problemen zijn, niet om er onmiddellijk iets aan te doen, maar om in feite een objectiviteit na te streven in jouw leven en naar de levens van anderen toe.

Het is met andere woorden een soort kettingreactie, je begint aan iets maar je weet niet waar het eindigt en ook andere mensen doen dat en de ene mens vult de andere aan. In het geheel genomen stellen heel veel mensen zich meer dan vroeger open voor de goddelijke kracht, de goddelijke energie, en komt de vernieuwing van binnenuit. In de loop van een aantal jaren zullen er dan ook heel veel vernieuwingen komen uit heel onverwachte hoeken, maar die wel komen vanuit het hart van mensen omdat ze zich geïnspireerd voelen en omdat ze vanuit de diepte gaan leven en vanuit die kracht gaan leven. En dan zijn ze ook zeker van zichzelf, ze komen met een grotere zelfzekerheid naar voren omdat ze weten, en omdat ze weten dat het goed is wat ze doen, want het komt vanuit de goedheid van hun hart.

Het zijn die energieën die aansluiten. Het zijn die energieën die als het ware op de voorgrond komen in de verschillende landen over de hele wereld, in de verschillende volkeren van de wereld. En over de grenzen heen kunnen mensen elkaar vinden in een eerlijkheid en in een openheid en van daaruit worden dingen ook gerealiseerd, zodat de problemen van deze aarde aangepakt worden - de armoede, de oorlogen, de tegenstrijdigheden en alle andere dingen die je zou kunnen zien als een probleem. Men zal daar acht op slaan en men zal zeer zeker werk maken van een aantal strijdpunten zodat ze hier en daar tot harmonie kunnen worden gebracht. Meester Morya

Fragment uit Morya Kracht 5: Trouw aan jezelf, hoofdstuk 10.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 10 apr 2017, 18:06

"Mooi en lelijk, goed en kwaad, je kan het tegenwoordig niet meer altijd van elkaar onderscheiden, de een zegt dit, de ander zegt dat en een derde zegt nog wat anders, en hoe zit het dan echt, wie heeft gelijk?

Meester Morya zegt dat het belangrijk is om ervan uit te gaan dat God goed is, dat Hij/Zij in jouw leven is, dat jij goed bent en dat alle dingen in jouw leven een bedoeling hebben.

Laat je dus niet bangmaken, jouw leven kan goedkomen en goed zijn en je kan een manier vinden om ondanks alle problemen en moeilijkheden van de wereld toch gelukkig te worden.

Om dat te kunnen, moet je toelaten dat het Goddelijke een plaats krijgt in je hart, in je leven, en je leiding geeft. Laat je leiden door je hart, laat je niet ompraten door het zogezegde gezag van anderen.

Ontdek je eigen wijsheid en durf daarin te geloven, en weet: die wijsheid kan groeien en veranderen, want elke dag is een nieuwe dag en de waarheid van morgen is ruimer dan die van vandaag, en dit maakt de vreugde uit van het veranderen en het groeien." eGroetjes van Marie

Meester Morya,

"... dat moet je durven doen, af en toe bewust die tijd van bezinning inlassen in jouw leven, dat bewust naar binnengaan, iedere dag een klein beetje. Niet om de hele tijd met moeilijkheden bezig te zijn, maar misschien in eerste instantie wel, tot je in een gebied komt wat stilte brengt en vreugde, dat je weet: ‘ik hoef nu niet langer over de dingen van vandaag na te denken, maar ik blijf bij mezelf, ik blijf bij het leven wat ik heb gekregen, ik blijf puur in die energie van het zijn, ik laat toe dat ik ben, zonder meer, en ik peil naar die innerlijke glimlach, naar daar waar ik zelf Boeddha ben, daar waar ikzelf verheven ben boven de wereld, daar waar ik heb geleerd in het licht te staan. En dit kan ik, dit is geen grote oefening, maar wel een belangrijke oefening.

Ze ligt in mij verborgen als een schat, ze ligt op mij te wachten als een schat, tot ik voel dat ik van binnenuit kan glimlachen, dat ik van binnenuit die stralende werkelijkheid leer te aanvaarden, leer te kennen. Dat ik in mijn eigen kracht kom, de kracht van mijn zijn. Dat ik geen huiswerk meer hoef te geven aan mezelf, maar dat ik de les heb geleerd en weet: het is niet een wachten op iets anders, het is een zijn - dat is een groot verschil. En ik kan wachten op anderen, op mijn ouders, op mensen, op anderen, op een kind, wat dan ook, maar het hoeft niet. In mijn zijn is alles aanwezig, ook de mooie dingen die vanzelfsprekend kunnen worden en toch altijd verrassend en nieuw en die maken dat de juiste mensen op mijn pad komen, de juiste kinderen in mijn leven, de juiste mogelijkheden om tot vriendschappen te komen met mensen.’

Wees eerlijk met jezelf, wees blij met wat je kan doen. Doe nooit te veel, bekijk de wereld en vindt het goed wat voor jou goed is. En als er zaken zijn die moeilijk zijn, bekijk ze ook, maar vereenzelvig je niet met die moeilijkheden. Jij moet niet alle leed van de wereld dragen alsof het je eigen leed is, het heeft geen zin.

Maar je kan wel dicht bij elk mens komen vanuit je hart. Niet om alles te dragen wat die ander draagt, maar om één te worden op een hoger niveau. Daar waar God in ons leven is, waar de diepte spreekt, kunnen we dingen doen die uniek zijn voor elkaar en die een zeer, zeer grote betekenis hebben, én voor jou persoonlijk, én voor de wereld."

Meester Morya

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » zo 11 maart 2018, 00:17

Meditatie ter gelegenheid van de volle maan van 2 maart 2018

Meester Morya,

"Ook als het moeilijk is in het leven, moet je proberen die rust te vinden, die concentratie te vinden om te zeggen: "Dit is mijn leven." Hoe moeilijk het op bepaalde momenten ook is om staande te blijven in de wereld, probeer toch je eigen leven in handen te houden in alle rust en vrede. Zelfs als het heel moeilijk is, moet je toch die vrede kunnen bewaren. En dat is wat je moet kunnen zien: als je de vrede in je eigen hart hebt, dat je dan heel veel kan betekenen voor anderen.

Het grootste probleem van de mensheid ligt er dikwijls in dat de vrede niet aanwezig is in het hart van de mens. Daardoor komt er plaats voor haat, voor verwijt, voor wrevel, voor een energie die niet gebonden is, die eigenlijk van die aard is dat ze destructief gaat werken. Als er daarentegen een vrede kan komen in je hart, dan werk je aan de wereld en dan bouw je aan de wereld. In plaats van af te breken, bouw je dan op.

Dat is het interessante, dat mensen in staat kunnen zijn om mee te bouwen aan die grote wereld, en dat gebeurt als je in je eigen hart de vrede kan vinden. Elk hart, ieder mens die in staat is de vrede te bereiken in zijn of haar eigen leven, bouwt mee aan de wereld, zo eenvoudig ligt dat. Als je de vrede in je eigen hart kan vinden, zal je begrijpen wat jouw taak is op deze wereld. Die hoeft niet groot te zijn, maar dan sta je in een opbouw.

Iedere keer dat je de mensen die bij je zijn kan troosten wanneer zij het niet meer zien zitten, of dat je een woord kan geven van steun, of dat je iets kan doen voor een ander, dat je een handeling kan stellen waardoor je de ander min of meer tot vrede probeert te brengen, dan ben je op de juiste manier bezig. Want de hele aarde vraagt naar vrede, snakt naar vrede; ze snakt naar de openheid die eigenlijk enkel gevonden kan worden in het hart van de mens."Kracht 5

Meester Morya

Fragment uit Morya Kracht 3: Mens en maatschappij,
uit hoofdstuk 1: 'Over geld, problemen en zakelijk omgaan met energie

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Vorige

Keer terug naar Channelingen