Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Introductie tot de Wet van Tijd

Berichtdoor Yvonne » ma 04 jun 2012, 02:19

Wat is Tijd?

Je moet deze studie beginnen met jezelf de volgende vraag te stellen: Wat is tijd? Hoeveel zienswijzen van tijd kunnen er zijn? Is tijd cultureel gebonden of is er een absolute tijd? Hoe meten instrumenten van tijd de conditie hoe we over tijd en realiteit denken? Overweeg het volgende citaat uit ‘Een verhandeling over Tijd’ (1996), V.V.

“Net als dat lucht de atmosfeer van het lichaam is, zo is tijd de atmosfeer van de geest. Als de tijd waarin we leven bestaat uit oneven maanden en dagen die geregeld worden door gemechaniseerde minuten en uren, dan wordt onze geest: een gemechaniseerde onregelmatigheid. Daar alles vanuit de geest ontstaat, is het geen wonder dat de atmosfeer waarin we dagelijks leven steeds verder vervuild wordt en de grootste klacht is: “Ik heb gewoon niet genoeg tijd!” Wie je tijd beheert, beheert je geest. Beheer je eigen geest en je zul je eigen geest kennen.”

http://13emaan.velatropa.nl/introductie ... 20tijd.htm :lees
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Introductie tot de Wet van Tijd

Berichtdoor Arlyne » ma 04 jun 2012, 12:55

Wij zijn hier op aarde aan een dag / nacht ritme verbonden.Daarnaast hebben de meeste mensen zich ook nog aangewend om alles op een tijdstip te klaren, aan werk, eten, sport etc.

Wanneer je b.v. uittreed en je verblijft daar waar alleen maar licht is, is er voor mij geen tijd. Was het maar mogelijk de tijd dat je daar verblijft af te trekken van je huidige leeftijd hier op aarde, dan zou ik er nog piepjong uitzien! :grin:
Misschien maakt het dag/nachtritme ons wel ouder dan nodig zou zijn. :?:
Leer van gisteren, Droom van morgen, Leef vandaag
Arlyne
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » ma 04 jun 2012, 12:59

heb ik ook even op borst nat maken gezet . :goodpost
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Force » ma 04 jun 2012, 13:01

Ik heb niet zo'n moeite met tijd, althans dat we een systeem hebben.
Het helpt ons gebeurtenissen en ervaringen te ordenen.
Je zult het niet meer op een rijtje hebben, dat je besef weg is wanneer wat gebeurde, wie wat zei...dat wil je ook niet lijkt mij.
Het is een hulpmiddel dat best omarmd mag worden. Niet alles is slecht.

En dat tijd wegvalt in andere werelden, dat is weer wat anders.
We boffen maar dat we veel kunnen doen 's nachts en dat het lijkt alsof je lang weg bent geweest.
Best luxe toch? :lachen2
Force
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » ma 04 jun 2012, 13:34

Force schreef:
...

Je zult het niet meer op een rijtje hebben, dat je besef weg is wanneer wat gebeurde, wie wat zei...dat wil je ook niet lijkt mij.
...

Ha, ha.... welkom in mijn wereld!!!
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Force » ma 04 jun 2012, 13:38

jasmin schreef:
Force schreef:
...

...

Nu snap ik je opmerking eens waarin je zei dat ik zo in jaartallen of maanden kon denken m.b.t. herinneringen van dingen. Of was jij dat niet?
Maar ook hier vervaagt e.e.a. wel af en toe hoor. Dan is het gevoel wat ik aan iets overhoud de leidraad die overneemt. Ook goed.
Vooral de wat oudere historische zaken zitten in mijn gevoelswereld "opgeslagen".
Force
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » ma 04 jun 2012, 13:42

Force schreef:Ik heb niet zo'n moeite met tijd, althans dat we een systeem hebben.

Voor mij is het altijd verbijsterend geweest hoe jij chronologisch en lineair jouw informatie ordent...

Mijn informatie wordt associatief en gerelateerd opgeslagen.

Zolang wij niet samen een boekhoudingsafdeling moeten runnen... is er verder geen probleem... :lol: :lol:
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » ma 04 jun 2012, 13:43

Force schreef:
jasmin schreef:
Force schreef:
...

...

Nu snap ik je opmerking eens waarin je zei dat ik zo in jaartallen of maanden kon denken m.b.t. herinneringen van dingen. Of was jij dat niet?
Maar ook hier vervaagt e.e.a. wel af en toe hoor. Dan is het gevoel wat ik aan iets overhoud de leidraad die overneemt. Ook goed.
Vooral de wat oudere historische zaken zitten in mijn gevoelswereld "opgeslagen".

Ja, tuurlijk was ik dat... zie vorige post die ik in de tussentijd schreef
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Force » ma 04 jun 2012, 13:44

jasmin schreef:
Force schreef:
jasmin schreef:
Force schreef:
...

...

Ja, tuurlijk was ik dat... zie vorige post die ik in de tussentijd schreef

:shock: ohhh :lol: :lol: je hebt me aangestoken 8-)
Force
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Force » ma 04 jun 2012, 13:47

jasmin schreef:
Force schreef:Ik heb niet zo'n moeite met tijd, althans dat we een systeem hebben.

Voor mij is het altijd verbijsterend geweest hoe jij chronologisch en lineair jouw informatie ordent...

Mijn informatie wordt associatief en gerelateerd opgeslagen.

Zolang wij niet samen een boekhoudingsafdeling moeten runnen... is er verder geen probleem... :lol: :lol:

Chronologie en ordening is als gevolg van mijn studie....werd erin gestamp....heel simpel dus eigenlijk waar dit vandaan komt :lachen2
Verder gaat alles erg via associerend vermogen ook. Ik heb daar soms ook echt last van. Maar ik leer het wat los te laten al, best lekker, vooral wanneer het niet verstandig is dit in te zetten.
Force
ArchAngel
ArchAngel

Volgende

Keer terug naar Astrologie