Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Astrologie voor de ziel

Re: Astrologie voor de ziel

Berichtdoor Yvonne » vr 20 mei 2016, 11:21

[b]Astrologie voor de ziel 11 mei 2016[b]

Een mooie en ook een behoorlijk lange, astrologische rapportage van Kaypacha. Om die reden zal ik mijn inleiding kort houden met één citaat en de mantra. En ik nodig je met heel veel inspiratie en passie uit om de video te bekijken. Want deze is zeker weer heel erg de moeite waard!

"Dus dit is een tijd waarin ik de mensen wil aanmoedigen ‘raak niet verdwaald in je gedachten’. Ga in het gevoel. En ga naar je intuïtie. En leef een leven dat op het hart is gebaseerd. Wees alert. Blijf in het huidige moment. En wanneer deze filosofie of dit aanbod, of deze persoon dit of dat wil, of dit of dat vraagt, en iets probeert uit te leggen of je iets opdraagt of wat dan ook, kijk er dan niet naar op een manier van ‘hoeveel gaat me dit financieel kosten’ of hoeveel pijn gaat dit mij doen, het gaat erom dat je naar je hartsruimte gaat. Ga in de gevoelsruimte. Ga naar de menselijke ruimte en gebruik je andere zintuigen om meer alert en bewust en ontwaakt te blijven, en meer aanwezig in het moment, want daar ligt de waarheid. Dat is waar de toekomst en het verleden elkaar ontmoeten, en dat is precies hier in het ‘nu’, en dat is gewoon hier en nu."

De mantra voor deze week:
De bron van alle pijn en lijden
is de afgescheidenheid van het Goddelijke.
Dat gebeurt als ik niet aanwezig ben
maar overuren maak in het denken.

Vertaling: Irma Schiffers. Ondertiteling: Bob Kukler

De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Berichtdoor Yvonne » vr 20 mei 2016, 14:27

Astrologie voor de ziel 18 mei 2016

Er is volgens Kaypacha licht aan het einde van de de tunnel. En dat gaat begin volgende week al gebeuren als Mercurius direct gaat lopen: "En ik zal jullie meer vertellen over deze volle Maan, Venus in oppositie met Mars; Maan/Mars in oppositie met Zon/Venus met al die andere dingen."

"Er is veel aan de hand hier als we ons verplaatsen van deze exclusieve ruimte van zelfzuchtigheid en egocentrisme, en de exclusieve mannelijke patrichale tijd naar het inclusieve, ontvankelijke, ontvangende, balancerende van die vrouwelijke energie die in aantocht is. En die vrouwelijke energie heeft wat woede bij zich, nadat ze zo onderdrukt is voor zo’n lange tijd."

"Om open te blijven, om vergevend te blijven, om mededogend te blijven, om aanwezig te blijven voor die ander. Met die ander.
We gaan onszelf realiseren en veel meer door die ander dan ooit tevoren. Dit zijn niet de oude Vissen-tijden. Het vissen-tijdperk, vertrekken naar een berg om jezelf te vinden in eenzame meditatie.

"Waterman en het komende tijdperk in de komende 2000 jaar is de gemeenschap, andere mensen, vrienden, kennissen die samenkomen en zelfrealisatie zal uiteindelijk gebeuren door partnerschap, door de gemeenschap, door de relatie. Je gaat jezelf niet vinden in je eentje in deze tijd."

De mantra:
Soms voel ik me als een dierenvel
strak gespannen over de bovenkant van een drum
die bespeeld wordt door de handen van de spirituele wereld
op het ritme van het lied van de spirits.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 30 mei 2016, 02:41

Astrologie voor de ziel 25 mei 2016

In de astrologische vooruitblik van Kaypacha voor deze week staan twee aspecten centraal: veranderen en je masker afzetten. De nu gaande Mercurius driehoek Pluto is voor dat laatste gunstig.

"Laten we dit woord fout/falen eens vervangen door verandering.
Het is een verandering en er is altijd weer nieuw werk, een nieuwe dag, een nieuwe liefde, een nieuwe kledingkast, een nieuw inkomen. Tweelingen zegt, omarm de verandering."

Het is een verandering en er is altijd weer nieuw werk, een nieuwe dag, een nieuwe liefde, een nieuwe kledingkast, een nieuw inkomen.Tweelingen zegt, omarm de verandering."

De mantra:In de astrologische vooruitblik van Kaypacha voor deze week staan twee aspecten centraal: veranderen en je masker afzetten. De nu gaande Mercurius driehoek Pluto is voor dat laatste gunstig.

Het is een verandering en er is altijd weer nieuw werk, een nieuwe dag, een nieuwe liefde, een nieuwe kledingkast, een nieuw inkomen. Tweelingen zegt, omarm de verandering."

Het is een verandering en er is altijd weer nieuw werk, een nieuwe dag, een nieuwe liefde, een nieuwe kledingkast, een nieuw inkomen.Tweelingen zegt, omarm de verandering."

De mantra:
Ik kan niet langer liegen
of doorgaan met doen alsof
Omdat ieder masker dat ik draag
me uiteindelijk vernietigt.

Vertaling: Irma Schiffers. Ondertiteling: Bob Kukler.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » za 11 jun 2016, 10:52

Astrologie voor de ziel 8 juni 2016

De Stier/Schorpioen-as staat centraal in de astrologische vooruitblik van Kaypacha voor deze week. En die heeft heel er g te maken met een andere kijk op geld.

Om dat verhaal in te leiden, geeft Kaypacah de mantra al heel vroeg in het rapport:
Ik kom uit de lusteloosheid,
en ben klaar om te creëren,
en al het geld te verzamelen
zoveel als nodig is.

"Hoe vind je dat? Ik zei het. Het vieze woord. En dat zit in een spirituele mantra. Een mantra die over geld gaat? Oh mijn God!
Kom op, dit is het taboe. (...) Mars die Schorpioen in gaat is macht, en geld is macht. En Stier zegt ‘het is mijn geld en het is aards’.
En Jupiter in Maagd zegt, ‘als je iets voor elkaar wilt krijgen, als je iets wilt afmaken, als je iets wilt laten slagen, dan rijd je naar de winkel en dat gaat je wat geld kosten Je wilt een healingcentrum bouwen, dan kost je dat geld. Laten we reëel zijn. En we hebben allemaal te maken met het patriarchaat, duizenden jaren zit dat bij ons ingebakken; geld is het kwaad, geld is slecht, zit niet achter het geld aan, wees niet egoïstisch, wees niet hebzuchtig, wees niet…..
We hebben al die patriarchale religies, of je het nou de illuminati noemt en de overheid en de bankiers die proberen de controle te houden en ons te manipuleren, of dat je het slachtofferbewustzijn noemt of martelaarschap; oh er is niet genoeg, er is niet genoeg, er is niet genoeg."

"Schaarstebewustzijn, en dat is echt groot met Stier/Schorpioen-as.Niets is gratis, er is niet genoeg, we moeten… in al dat soort dingen duiken…We gaan naar die spirituele groepen en we zijn allemaal geboren en we zeggen ‘laten we het hebben over welvaart. Laten we het hebben over overvloed.’ We komen met andere woorden, zo van ‘laten we het op een nieuwe manier benoemen, op een andere manier en het niet echt hebben over de moed en de beenderen en het bloed ervan. Het is verdorie geld, man!"

"En het kan mij niet schelen of het euro’s zijn, of dollars of yen’s of wat het ook is. Het is een ruilmiddel. Het is een ruilmiddel, het is energie.Voor de liefde van geld, liefde is energie, geld is energie, de tijd is energie, het gaat om energie, energie, energie. En het is uitwisseling van energie. En dat is waar we echt naar kijken, als we een nieuw tijdperk willen brengen, als we een nieuwe wereld willen neerzetten, als we van alles naar voren willen brengen, van concept naar manifestatie. Dan heeft het deze fysieke energie nodig en fysieke energie kan vertegenwoordigd worden door het grote geld."

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 01 jul 2016, 20:57

Astrologie voor de ziel 29 juni 2016

"Deze grote conjunctie, laten we het onder ogen zien, de Zon en Venus in oppositie met Pluto deze hele week (...) Pluto is macht, de Heer van de onderwereld, en die neemt dingen weg. En wat neemt ie nu weg, hij neemt Steenbok weg, onze fysieke, financiële zekerheid. Deze nieuwe Maan in oppositie met Pluto staat op de Kreeft/Steenbok-as en dat heeft te maken met zekerheid. Kreeft is emotionele zekerheid en Steenbok is fysieke en financiële zekerheid." En waar zoeken we naar veiligheid? Wat is veilig, dit zijn vragen die we zouden kunnen stellen.
En vooral als dingen, mensen en plaatsen, relaties, banen, reputaties waarvan we dachten dat ze ons zekerheid brachten, of een bron van stabiliteit in ons leven en die transformeren en veranderen,
misschien afstand van gedaan moet worden. Misschien worden we op onszelf teruggeworpen en dat kan echt eng zijn."

"En deze Mars, stilstaand en direct, de Zon-Venus komen eraan en komen in driehoek met Mars te staan volgende week. Dus het lijkt erop dat de dingen beginnen een uitzicht te tonen, opgetild worden, vooruit gaan. Het is alsof we een beetje… Venus daalde af in de onderwereld en Mars ging achteruit naar Schorpioen en ik had het al over al deze zware, zware dingen en ik bedoel te zeggen dat dit als een omkering is. Het gaat allemaal omdraaien."

In mijn meditaties,
en één ben met de gehele creatie.
Dan is er geen verlies en winst
alleen de seizoenen keren steeds weer terug.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 08 jul 2016, 11:54

Astrologie voor de ziel 8 juni 2016

De Stier/Schorpioen-as staat centraal in de astrologische vooruitblik van Kaypacha voor deze week. En die heeft heel er g te maken met een andere kijk op geld.

Om dat verhaal in te leiden, geeft Kaypacah de mantra al heel vroeg in het rapport:
Ik kom uit de lusteloosheid,
en ben klaar om te creëren,
en al het geld te verzamelen
zoveel als nodig is.

"Hoe vind je dat? Ik zei het. Het vieze woord. En dat zit in een spirituele mantra. Een mantra die over geld gaat? Oh mijn God!
Kom op, dit is het taboe. (...) Mars die Schorpioen in gaat is macht, en geld is macht. En Stier zegt ‘het is mijn geld en het is aards’.
En Jupiter in Maagd zegt, ‘als je iets voor elkaar wilt krijgen, als je iets wilt afmaken, als je iets wilt laten slagen, dan rijd je naar de winkel en dat gaat je wat geld kosten Je wilt een healingcentrum bouwen, dan kost je dat geld. Laten we reëel zijn. En we hebben allemaal te maken met het patriarchaat, duizenden jaren zit dat bij ons ingebakken; geld is het kwaad, geld is slecht, zit niet achter het geld aan, wees niet egoïstisch, wees niet hebzuchtig, wees niet…..
We hebben al die patriarchale religies, of je het nou de illuminati noemt en de overheid en de bankiers die proberen de controle te houden en ons te manipuleren, of dat je het slachtofferbewustzijn noemt of martelaarschap; oh er is niet genoeg, er is niet genoeg, er is niet genoeg."

"Schaarstebewustzijn, en dat is echt groot met Stier/Schorpioen-as.Niets is gratis, er is niet genoeg, we moeten… in al dat soort dingen duiken…We gaan naar die spirituele groepen en we zijn allemaal geboren en we zeggen ‘laten we het hebben over welvaart. Laten we het hebben over overvloed.’ We komen met andere woorden, zo van ‘laten we het op een nieuwe manier benoemen, op een andere manier en het niet echt hebben over de moed en de beenderen en het bloed ervan. Het is verdorie geld, man!"

"En het kan mij niet schelen of het euro’s zijn, of dollars of yen’s of wat het ook is. Het is een ruilmiddel. Het is een ruilmiddel, het is energie.Voor de liefde van geld, liefde is energie, geld is energie, de tijd is energie, het gaat om energie, energie, energie. En het is uitwisseling van energie. En dat is waar we echt naar kijken, als we een nieuw tijdperk willen brengen, als we een nieuwe wereld willen neerzetten, als we van alles naar voren willen brengen, van concept naar manifestatie. Dan heeft het deze fysieke energie nodig en fysieke energie kan vertegenwoordigd worden door het grote geld."

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » di 26 jul 2016, 09:57

Astrologie voor de ziel 20 juli 2016

Zoals de laatste maanden steeds weer een zeer mooie en een buitengewoon inspirerende Kaypacha. Dit wekelijkse rapport plaatst hij in de context van het grotere plaatje.

"Dus als ik hiernaar kijk wil ik het grotere plaatje schetsen, want Saturnus ging afgelopen herfst naar Boogschutter, in september.
En hij ging door en het was in november dat de Noordelijke Maansknoop naar Maagd ging. Saturnus kwam in vierkant te staan met Neptunus en maakte dat T-vierkant waar ik het over heb gehad, als het jaar van zuivering. En waar we dus mee te maken hebben is wellicht een aantal nieuwe waarheden, nieuwe ideeën, nieuwe overtuigingen, nieuwe relaties, nieuwe beroepskansen, en dat kwam voorbij in november/december. Dit is waar de zaadjes zijn geplant."

"Dit kan ook een tijd zijn waarin je je realiseert dat dit niet meer werkt. Deze relatie werkt niet meer. Dit werk gaat niet meer.
Familiesituaties, levensomstandigheden, ze werken niet langer meer. En dit realiseren begon in november, december en toen ging Saturnus vooruit en begon achteruit te lopen. Jupiter ging achteruit lopen. En in maart/april ging Mars achteruit en Venus ging de onderwereld in. Dus we hebben die hele periode van zes maanden gehad van november tot juni. Je hebt die eerste gewaarwording en dan komt het: OK, wat ga ik eraan doen? Ik moet reflecteren, reorganiseren, overdenken. Misschien moet ik thuisblijven van dit werk, of me terugtrekken uit die relatie, en mijn nieuwe connecties gaan vinden."

"Dus juni was zo’n beetje als het keerpunt. Ik deed die webinar op 4 juni, eind juni, 29 juni, ging Mars vooruit lopen. En nu loopt Jupiter vooruit en schuift over dezelfde graden heen. Saturnus gaat nog steeds retrograde tot augustus, hij komt terug tot 9 graden en gaat dan vooruit lopen en die zal het vierkant naar Neptunus volmaken, maar ook zal dit veel te maken hebben met het openen en afsluiten en compleet maken in september. September, ik meen dat het de 25e is, komt Mars langs Saturnus, Saturnus komt vierkant met de Maansknopen. En Saturnus vierkant de Maansknopen geeft de tijd aan om Saturnus af te scheiden van het verleden; de Zuidelijke Maansknoop om vooruit te kunnen gaan en de toekomst in te gaan, de Noordelijke Maandknoop."

"Dus als de mensen me vragen wanneer dit voorbij is, of hoe lang duurt dit nog, dan zeg ik ‘Jupiter is in Weegschaal op 10 september, en dan eind september gaat Saturnus binnen in een nieuw territorium. Hij ging tot 16 graden voordat hij achteruit begon te lopen, en gaat verder na die zestien graden, oktober, november en gaat achter deze ‘Nexus’, deze energievortex en het vierkant gaat door, waar ik het al zo’n tijd over heb."

Het heeft te maken met ‘meester worden’
terwijl ik word omgeven door rampen
Ik blijf in mijn centrum,
niet als slachtoffer maar als schepper.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » di 06 sep 2016, 15:58

Astrologie voor de ziel 31 augustus 2016

"En hoe meer we ons kunnen verbinden met ons emotionele zelf, met ons ‘Kreeft-zelf’, met ons Maan-zelf, en aandacht schenken aan ons lichaam, onze seksuele expressie, onze emotionele expressie, ons hart en liefdesexpressie… Dit is een tijd voor de liefde om zich echt te manifesteren op nieuwe manieren en in nieuwe vormen."

'Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat deze hele cyclus werd ingezet met een Maansverduistering in Leeuw, de Zon in Leeuw, Maan in Waterman. En nu gebeurt de rest allemaal in Maagd. En Leeuw heeft te maken met het opnieuw creëren van onszelf en vernieuwing en dat is waar het in deze tijd allemaal om draait.
Dus ik zou je willen aanmoedigen, dit is een tijd van grote veranderingen, grote sterke krachten komen binnen vanuit kosmische, galactische gebieden en die infiltreren ons zonnestelsel als de Maan de Zon blokkeert. Dit is een tijd om je aan te sluiten op hele hoge kosmische geestelijke wezens, die achter ons ego zitten, ons beperkte perspectief."

"Augustus en september, ik heb het al vaak gezegd, dit is een enorme opeenhoping van wat er is ingezet afgelopen november, december en januari, en dat heeft zaadjes geplant, uiteraard, in onze innerlijke psyche, lang daarvoor. Dus wees maar ondersteboven, sta de plannen van je ego toe, je strategieën om te mogen veranderen, om zich aan te passen en laat het los.
En reinig en zuiver, doe een reiniging. En dit betekent het reinigen van je patronen uit het verleden, je conditionering uit het verleden."

De smakelijke, wilde kracht in mij,
die mij vernietigt en opnieuw creëert
spoort mij aan om mijn leven te vernieuwen
alle oude ego-plannen ten spijt.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » zo 18 sep 2016, 13:16

Astrologie voor de ziel 14 september 2016

"Vanzelfsprekend is de natuur, Boogschutter, de ultieme leraar. En hoe meer tijd we kunnen besteden met deze grote moeder, door dit alles heen, hoe meer tijd we hebben om terecht te komen in het veld van rust en sereniteit. En de bommen gaan af en de hel gaat door, en het lijden en alles en dat kan onze gevoelige harten echt overweldigen. Je kunt echt daar terechtkomen waar het kalmerend kan zijn. En dat helpt ons om meer vanuit onze eigen waarheid te opereren, meer vanuit ons centrum. We kunnen onze talenten inzetten, onze schoonheid uitdrukken en beetje voor beetje, stukje voor stukje, meer liefde brengen, meer rust, meer plezier. Eerst voor onze nabije kring en dan groter en breder totdat het wereldwijd is."

"Dus wij zijn de zaaddragers, wij zaaien dit nieuwe tijdperk en het is tijd dat het begint te ontspruiten. Het is tijd dat we gezien gaan worden, het is tijd om samen te creëren en het is tijd om de échte verbinding aan te gaan. Netwerken, verenigen. Met mensen die andere talenten hebben, andere capaciteiten. (...) Dit is Venus in Weegschaal. Jupiter in Weegschaal, uitbreiding door relaties.
Profiteren door een relatie. En we moeten onze schaamte
overwinnen, verlegenheid, onhandigheid, onszelf soms vernederen, maar de beloningen zijn toch geweldig!"

Ik kan op de bank blijven zitten en kijken naar het spel
en wijzen op alle fouten
Of inzien dat ik hier ben om het verschil te maken
ongeacht wat dat van mij vraagt.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 18 nov 2016, 13:09

Astrologie voor de ziel 16 november 2016

"Want het is tijd. Dit is een zeer belangrijke tijd in de geschiedenis van niet alleen de VS, maar van de hele planeet. Zoals ik al eerder zei en ik zeg het nogmaals en ik blijf het zeggen in de komende drie jaar: dit bouwt en bouwt en bouwt zichzelf alleen maar op naar de Jupiter, Saturnus en Pluto-conjunctie in 2020. Dus we hebben 2017, 2018 en 2019 over. Het is een grote opbouw die drie jaar duurt. En dat opbouwen in die drie jaar heeft er feitelijk mee te maken dat we een nieuw tijdperk hadden kunnen betreden en binnenleiden op een makkelijke, bevallige, kalme manier. Voorzichtig het oude ontmantelen... òf? We hadden het ook kunnen doen,
of we hebben collectief besloten om met een vloedgolf het oude paradigma te laten wegvagen en opnieuw te beginnen vanaf nul. Dit is traumatischer, voor sommige mensen zou het wat opwindender kunnen zijn. Het is meer revolutionair, het is een meer rebelse manier. Maar het is zeker een Jupiter in oppositie met Uranus."

"Het is het opbouwen, smeden van relaties. Smeden, we smeden zoals de smid dat doet door het metaal in vorm te slaan. Het is tijd om relaties te smeden, of het nu tussen de natives is en de oliemaatschappijen, of het tussen het volk en de regering is, of het nu tussen jou en je persoonlijke partner is; dit is het jaar van het smeden van relaties, en door dat werk en door die uitbreiding is er een groot ontwaken, een groot bewustzijn en evolutie gaande die kan plaatsvinden. Door bij onze thema’s te blijven en door onze problemen heen te werken, dilemma’s, schaduw, projecties en problemen die we hebben met ‘die ander’."

"Die ‘ander’ met een hoofdletter A. Of het onze vijanden zijn, zakelijk, persoonlijk, romantisch, seksueel; die ‘ander’ roept ons, dwingt ons, stoort ons, spoort ons aan, controleert ons, test ons: leef je in jouw waarheid? Lieg jij? Ben je van gedachten veranderd? Ben je genegen om te veranderen? Wil je me halverwege tegemoet komen? Dit heeft allemaal te maken met het nieuwe paradigma. Dit is allemaal onderdeel van de verandering in het mannelijke en het vrouwelijke. Dit heeft allemaal te maken met de aard van de verandering van intiem partnerschap en relatie."

De mantra voor deze week is:
Het is tijd om een relatie te smeden,
hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Teneinde de ander mij zal testen en porren en duwen,
zodat ik mijn waarheid duidelijk zal zien.

Vertaling: Irma Schiffers. Ondertiteling; Bob Kukler

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

VorigeVolgende

Keer terug naar Astrologie