Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Astrologie voor de ziel

Re: Astrologie voor de ziel

Berichtdoor Yvonne » do 19 nov 2015, 15:13

Astrologie voor de ziel 11 november 2015

Deze week gaat over de nieuwe Maan in Schorpioen. "Deze nieuwe Maan in Schorpioen is zeer, zeer krachtig. De gordijnen gaan open en het is tijd voor het grote optreden, het is tijd om naar buiten te treden.Het is tijd om het te laten zien, of te dienen, of te geven wie we zijn, ons doel, onze unieke geschenk aan de wereld, dit is de tijd om het weer te geven. Het zijn de krachten die achter onze controle liggen. Economisch, financieel, onze partners, het publiek. De buitenwereld voelt aan als groter dan wij."

"Dit zijn deze tijden, maar het feit is dat het leven en ‘spirit’ altijd een diepere bedoeling onthullen. Het is de spirit die zich aan ons onthult en laat ons onszelf zien.
En laat ons de waarheid zien en laat ons de natuurwetten zien, steeds meer en meer door elke ervaring. Dus als we dit vertrouwen opbouwen, als we dit vertrouwen in spirit opbouwen dat we altijd precies krijgen wat we nodig hebben, wanneer we het nodig hebben. En als dat een min is, is het een min en als het een plus is, is het een plus. En als we verdeeld moeten zijn, dan zijn we verdeeld. En als we het nodig hebben om vermenigvuldigd te zijn, dan worden we vermenigvuldigd. Er is een onbewuste wijsheid en dat is Neptunus en Cheiron in Vissen en deze mysterieuze spirit’ ‘wéét’, in de creatie. Het is het occulte; het geheime, verborgen werk van het Goddelijke. En als we onszelf rustig kunnen krijgen en we kunnen onze ogen openen en onze harten openen, dan zal ons dat toestaan om de natuur, de diepere natuur te begrijpen en de diepere betekenis van alle levensgebeurtenissen."

Vertaling: Irma Schiffers. Ondertiteling: Bob Kukler

De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Berichtdoor Yvonne » zo 22 nov 2015, 01:13

Astrologie voor de ziel | 18 november 2015

Geplaatst door: Redactie Earth Matters
Bron: Gewoon-spiritualiteit.nl

(Gewoon-spiritualiteit.nl | Bob Kukler en Irma Schiffers) De astrologische vooruitblik van Kaypacha voor deze week is zeer bemoedigend en aanmoedigend in een tijd waarin er zoveel rotzooi gebeurt.

"Dit zijn de tijden waarin het licht heerst vanuit de duisternis. Dit is niet een tijd om te worden overvallen door de duisternis. Dit is een tijd om je liefdeslicht te laten schijnen, zelfs helderder en groter en krachtiger dan ooit tevoren.

Wees een briljante bron van liefde in de woede, angst, verdriet, of het lijden. Ik weet het, ik weet dat we allemaal gevoelig zijn en dat het eenvoudig is om overweldigd te worden door het slechte nieuws en de grote rotzooi die gaande is.

Hier gaat het om het echte zijn; we moeten de daad bij het woord voegen. Dit is de tijd om te blijven ‘schijnen’ en om te blijven liefhebbe., Om ons te blijven openen, wanneer het zo verleidelijk is om ons af te sluiten, af te schermen, je te verbergen, weg te gaan, negeren, alles uitschakelen en terug gaan naar Vissen.

Ik wil je echt aanmoedigen om erbij te blijven en het licht te vinden, het positieve te vinden, het vinden van de diepere bedoeling, uitvinden waar dit mogelijk toe kan leiden in de toekomst. Wat kunnen we collectief en persoonlijk leren van al deze rotzooi. Er zit een positieve, waardevolle les in voor ieder van ons, anders zouden we dit niet ervaren in onze collectieve realiteit.

En dit is wat Schorpioen wil en het verschuift naar Boogschutter; de diepere bedoeling die spirit probeert ons te laten zien, door de transformatie en door de dood van oude vormen en de geboorte van nieuwe vormen.”

De mantra voor deze week:

Als een kleine ster in de diepe zwarte nacht,
ben ik een klein puntje licht
dat wellicht is omgeven door woede en angst
maar wil liefhebben uit alle macht.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 27 nov 2015, 14:24

Astrologie voor de ziel 25 november 2015

De mooiste en de meest inspirerende zin van Kapyacha in zijn astrologische vooruitblik voor deze week is volgens mij: "Wat ik kan zeggen is dat we moeten drinken uit de beker van onvoorwaardelijke zelfliefde."

En Kaypacha gaat verder: "We moeten accepteren, dat we menselijk zijn. We moeten van onszelf accepteren wie we zijn. We moeten naar onszelf luisteren, we moeten onszelf voelen, we moeten naar binnen gaan bij onszelf, we moeten onszelf erkennen. En dit is waar de Zon-Mercurius-Saturnus aantreden, het is de hogere wet. Het is de natuurwet. Het is de waarheid van wat het betekent om mens te zijn. Boogschutter is half man, half paard.
Het is dat bewustzijn, maar weet je, we zijn ook dierlijke wezens; we zijn ook fysiek, seksueel, machtig; aardse wezens. En laten we in contact komen met dat natuurlijke instinct en het is natuurlijk om te paren, het is natuurlijk om te koppelen, het is natuurlijk om te verbinden, het is natuurlijk om liefde te delen. En als we ons werkelijk open stellen voor onze waarheid dat we menselijke wezens zijn, we zijn sociale wezens, we zijn gecreëerd in verschillende seksen, we kunnen niet reproduceren zonder samen te komen met een ander wezen."

Als ik het grote plaatje zie van de toekomst van onze kinderen
dan weet ik dat er veel te doen is,
dat begint met accepteren en niet betreuren
dat ik een andere jij ben.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 07 dec 2015, 12:56

Astrologie voor de ziel 3 december 2015

De vooruitblik van Kaypacha voor deze week bevat een astrologisch aspect dat zeer belangrijk is: "Maar het belangrijkste waar ik iets over wil vertellen in dit rapport, is Mars die in oppositie komt met Uranus en vierkant met Pluto. Dat noemen we een T-vierkant in de astrologie: Mars vierkant Pluto, opposiet Uranus"

Kaypacha gaat hier helder op in. Enerzijds binnen de tweejarige cyclus vanaf november 2014. en anderzijds heel specifiek deze week en met name aanstaande weekend: "Dus dit een echt tijd van hoogtepunten. Dat 270 graden-vierkant betekent dat hetgeen je daar hebt uitgezet, je nieuwe ideeën, of je nieuwe zaak sinds vorig jaar november, dat het nu de tijd is om naar de vorm te kijken, te kijken naar wat zich heeft gemanifesteerd wat zich niet heeft gemanifesteerd.

Omdat datgene wat zich wel heeft gemanifesteerd afgestemd is op jouw onbewuste, geestelijke zieledoel. (...) Mars komt langs en komt in oppositie met Uranus, vierkant Pluto en het enige wat ik kan zeggen, is: ‘Schok, verrassing, ontzag.. alles kan gebeuren. Uranus is het onvoorspelbare, maar achter dit onvoorspelbare zit een grote intelligentie.

Onbewuste, spirituele intelligentie maakt ons wakker en dat kan betekenen een schop onder de kont, dat kan met een enorm succes te maken hebben, maar ik kan je één ding met zekerheid zeggen; het is niet te voorspellen."

Als een kapitein die door stormachtige zeeën vaart,
moet ik wakker, en op koers blijven.
Omdat er van alles komt en van alles gaat
tijdens dit avontuur, in opdracht van de Bron.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » zo 21 feb 2016, 13:13

Astrologie voor de ziel 17 februari 2016
Bob Kukler

De balans vinden tussen het subjectieve en objectieve, tussen het persoonlijke en het transpersoonlijke. Dat is de inspirerende boodschap van Kaypacha voor deze week.

"Dit is een tijd met de Vissen/Maagd met Jupiter in Maagd en dat is uitbreiding door te dienen, groei door te luisteren, samenwerken met anderen. En dat is hoe we onszelf helen. Helen gaat over ons ‘luisteren’, naar onszelf, naar spirit, naar de healer, dus het is belangrijk om kwetsbaar te zijn.
Het is belangrijk om toe te staan dat het binnen mag komen, het is belangrijk om ons hart en onze geest te openen, ons lichaam, onze ziel voor de ander. Voor het nieuwe.
Dus het heeft te maken met vertrouwen, hoop, begrip, geloof dat het leven, de ander hier voor mij is, en mij ondersteunt, om me te helpen om uit te breiden, te groeien en me te ontwikkelen"

"Dus ik wil iedereen aanmoedigen om kwetsbaar te zijn. Geef toe dat we niet alles weten. Kom uit dat ego en dan… Oh ja. Dat is wanneer de vreugde begint. Dat is wanneer de samenvloeiïng begint. Dat is wanneer de schat naar binnen stroomt. Dan is: Ja, breng maar binnen, geef het aan mij! Laat me iets voelen dat ik nog nooit heb gevoeld, of iets leren wat ik nooit heb geweten, groei!
Dat is wat we willen, we doen het."

De mantra voor deze week
Als ik toegeef dat ik niet alles weet
kan ik me klein voelen
En dat is wanneer de schatten binnen komen
en het leren zal echt beginnen

De aangeleverde video van Kaypacha was net als vorige week zonder zwart kader en flink overbelicht. Om de leesbaarheid te vergroten heb ik zelf een zwarte balk onderin geplaatst waardoor de ondertiteling goed leesbaar is.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 26 feb 2016, 10:56

Astrologie voor de ziel 24 februari 2016

"We hebben Jupiter exact in oppositie met Cheiron, op dit moment.
En ze gaan heel langzaam dus dit gaat weken door; Jupiter exact in oppositie met Cheiron. En ze vallen samen met de Maansknopen en dan komt op 8 maart de Zon voorbij en die gaat daarmee samen op, dus een totale zonne-eclips. En de Zuidelijke Maansknoop met de Zon conjunct Cheiron, in oppositie met Jupiter en de Noordelijke Maansknoop is waar we naar kijken. Dit is een belangrijke tijd. De eclips zet de toon voor de komende zes maanden."

"Nu gaat Cheiron daar doorheen van 2011 tot 2018. Zeven, acht jaar van Cheiron; de gewonde healer. Die die wond wil helen.
En wat is de wond, de wond is afgescheidenheid van de eenheid. Vervreemding. Van mijn realiteit. Ik ben niet slechts een ‘aardling’, ik ben niet slechts dit lichaam, ik ben niet slechts deze relatie, dit huis, deze baan."

"Omdat we te maken krijgen met al die fantasieën en sommige van deze fantasieën en verlangens en dromen worden nu de realiteit, en sommige weer niet. En dan komen we in situaties terecht van ‘waarom?’ Waarom krijg ik deze droom wel en deze droom niet gerealiseerd? En dat creëert contemplatie. Dat creëert evolutie. Dat creëert een dieper begrip."

Zou ik de bron mogen kennen van datgene
wat in mijn gedachten ontstaat
en alleen reageren op datgene
wat in mijn hart en ziel overeenstemt.

Vertaling: Irma Schiffers, ondertiteling: Bob Kukler

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » do 03 maart 2016, 23:14

Astrologie voor de ziel 2 maart 2016

In deze week gebeurt er astrologisch veel. Het belangrijkste is de totale Zonne-Eclips op 8 maart aanstaande. "Deze zet de toon -als enige totale Zoone-eclips dit jaar- en zet daarmee op z’n minst de toon voor de komende zes maanden, en deze Zonne-eclips is op de Zuidelijke Maansknoop. Het is geen Noordelijke Maansknoop eclips, dat is nog zes maanden weg vanaf nu. Het is een Zuidelijke Maansknoop-eclips. En dat maakt dat de Zon de dominante en machtige kracht is in deze eclips, want de Maan is op haar eigen Zuidelijke Knoop, wat als het zwakkere punt wordt gezien."

"Mercurius gaat zaterdag Vissen binnen, dus dan hebben we de Maan, Mercurius, Neptunus, de Zon, Cheiron en de Zuidelijke Maansknoop allemaal in het teken Vissen, dus we gaan het veel hebben over Vissen vandaag."

"De Zon komt in driekwart vierkant te staan met die Saturnus en staat conjunct met Neptunus en dat is in Vissen. Met een totale zonne-eclips. En deze onderwereld - Vissen is het collectieve onbewuste - komt opzetten, wil eruit stromen, dat is heel erg sterk. (...)",

"Het loslaten van alle persoonlijke, egoïstische afscheidende verlangens. En dus is dit zo’n tijd, omdat al die andere zaken in het twaalfde huis van Vissen zo enorm onbewust zijn, het is het collectief onbewuste. En ons persoonlijke onbewuste ligt besloten in dit collectieve onbewuste. En daarom wil ik zeggen dat, voordat we los kunnen laten, we het eerst moeten zien. En dat is wat zo prachtig is van Mercurius in de laatste graden van Waterman, en Venus is nog steeds in Waterman, want Waterman, dat is het derde oog, en die ziet het!"

"Je zult het ego moeten kunnen zien, je moet de draak zien, en het heeft te maken met het temmen van de draak door liefdevolle acceptatie en dan gaat het ons niet verslinden, of onder controle houden.Zoals in het menselijk proces, een proces dat men noemt ‘wie is de chauffeur’. Wat doet de wagen voortbewegen, is het de angst, is het de innerlijke stem van je moeder, is het de innerlijke stem van je vader, misschien een religie of Guru, etc. Of seksueel verlangen, een emotionele behoefte, onveiligheid. Welke kracht neemt je beslissingen?"

Wanneer ik werkelijk in staat ben
om mijn ego geheel te laten gaan,
zal ik de stroom van de rivier kunnen voelen
en één zijn met de hele natuur.

Vertaling: Irma Schiffers. Nederlandse ondertiteling: Bob Kukler.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 11 maart 2016, 22:03

Astrologie voor de ziel 9 maart 2016

Een enorm bezielde en geïnspireerde Kaypacha met een werkelijk prachtige boodschap voor deze week, maar eigenlijk voor deze hele periode van de krachtige transitie, waarin we ons bevinden.

"Ik hoop dat we het allemaal hebben gehaald met die totale zonsverduistering van gisteren, dinsdag de 8ste. In oppositie met Jupiter conjunct Cheiron. De Zon staat precies conjunct met de Zuidelijke Maansknoop, wat weer in conjunctie staat met Cheiron, de Zuidelijke Maansknoop maakt eigenlijk de eclips, Dus wanneer de zon daar precies bovenop staat, dan krijgen we deze eclipsen.
En Cheiron staat precies daar op die Knoop, dus vrijdag staat de Zon precies conjunct met allebei in oppositie met Jupiter."

"Dat kleine ego dat de controle wil hebben, zoals ik al zei en dat minder dan 10 procent van je brein-massa bewust is. 90% is onbewust. Het is je ziel, het is je geest, en je ziel/geest weet, en heeft een plan. Het is verbonden met het collectieve plan, het goddelijke plan, het oneindige plan, en dat ego flipt helemaal gedurende deze momenten, maar dit is wanneer de ziel het helemaal wil overnemen en wil sturen en begeleiden. De koers van ons leven. Dit is een tijd van de grootse bestemming. De mensen die je nu ontmoet, de overtuigingen, de boeken. Dit is een tijd van grootste bestemmingen, en waarin je jezelf kunt herscheppen, en waar je leven echt van koers kan veranderen naar een meer betekenisvolle, zinvolle, vreugdevolle, waanzinnig mooie expressie van jouw schitterende ziel. Dus laat het los."

Er is een lege ruimte bij ieder eind,
een afgrond voordat het nieuwe kan beginnen,
waarin ik me hulpeloos voel en alle controle verlies,
maar ik ben dichter dan ooit bij mijn onbewuste ziel.

Vertaling: Irma Schiffers. Ondertiteling: Bob Kukler.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » vr 18 maart 2016, 21:28

Astrologie voor de ziel 16 maart 2016

De langste Kaypacha ooit (38 minuten) en in mijn visie één van de allermooiste. En met een heel belangrijke boodschap in deze tijd van grote veranderingen: wees de 'brug' tussen het aardse en het spirituele.

"Een vierkant tussen de Zon en Saturnus. Dus er is sprake van veel vierkanten in deze tijd. Er is zelfs een vierkant tussen Uranus en Pluto. Dat zijn die van 90 graden. En je ziet oppositie tussen Jupiter en Neptunus, vierkant met Saturnus (...) Dus we hebben de Maan, de Aarde, Zon, Mercurius en Cheiron, allemaal op één lijn en dat duurt echt de hele week. De Maan intensiveert de komende week, het is echt heel krachtig. Én daarnaast, wat we hier niet zien, als dat zo was, dan zie je dat het op dezelfde tijd is als de lente equinox (het lentepunt) die eigenlijk precies op zaterdag plaatsvind, de 19e."

"Het is uitdagend geweest, er zijn veel verliezen, er is veel depressie, er is een hoop verdriet, er zijn veel eindes, afrondingen, afsluiten, completeren, dit is Vissen! En, tegelijkertijd, zoals ik altijd zeg, Vissen is alfa en omega, het begin en het einde. Het is de droom, het is het einde aan de droom, en het einde van de misleidingen, en het einde van de valse realiteit. En dan, na de droom, is het: Wakker worden!"

"Het is de brug tussen werelden, het spirituele en het fysieke.
Het samenbrengen van hemel en aarde, het mannelijke en het vrouwelijke. Waar we de brug zijn, ik ben de brug. Ik ben niet verloren geraakt in vuur en lucht, ik zit niet verstrikt in aarde en water, ik ben niet verdwaald in kosmische en spirituele zaken, ik ben niet verdwaald in de onderwereld in chaos en emotionele verwarring. Ik ben… de brug! Dit is een tijd om de brug te zijn."

Matiging is de sleutel
wanneer we dit of dat besluiten
omdat ik de brug ben tussen de werelden
en deze in balans brengen is mijn actie

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » wo 20 apr 2016, 10:37

Astrologie voor de ziel 13 april 2016

Kaypacha windt er geen doekjes om. We gaan een stevige tijd tegemoet. Mars gaat vanaf aanstaande zondag retrograde lopen tot 29 juni. Dan hebben we de zeldzame samenkomst van Uranus en Eris die duurt tot midden maart 2017. En hebben we Saturnus vierkant de Maansknopen die tot september duurt.

"Dus we hebben het over Eris. De Godin van de onenigheid. Lijden onder chaos. Conjunct met de planeet Uranus. Revolutie. Rebels.
Conjunct met de Zon die eraan komt zo nu en dan. Dus het is Zon, Uranus, Eris conjunct.Dat is een tijd van onenigheid. Oorlog. Oneens zijn. Disharmonie en conflict. En op een zeer krachtige, emotionele en boze."

"Saturnus stond als eerste vierkant met de maansknopen, en dat is een tijd van belissingen nemen; een proces van besluiten nemen voor de lange termijn die heeft invloed op de bestemming van de ziel. De maansknopen zijn de bestemming van de ziel."

"En dat is een sociaal conflict, dit kan zelfs een gewelddadig militair conflict zijn. Mars retrograde, meer oorlogen zijn vaak gaande onder Mars retrograde dan welke tijd dan ook. Mars gaat slechts om de paar jaar retrograde. Dus dit is een tijdspanne van nu tot aan 29 juni wanneer Mars weer vooruit gaat lopen."

Gelukkig is er wel een 'oplossing' Volgens Kaypacha voor deze tijd: "Het heeft te maken met het brengen van je hart in je hoofd en het hoofd in je hart, ik noem het de hartsgeest. (...). Met die hartsruimte, en waar we heen zullen gaan als mensheid, hebben we de mogelijkheid voor een win-win situatie, waar een creatieve oplossing is en waarvan iedereen profiteert."

De mantra nog voor deze week:
Onenigheid, verdeeldheid en conflicten
gebeuren continu
Ik raak verstrikt in mijn hoofd en in mijn standpunt
en moet juist meer dan vriendelijk zijn.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

VorigeVolgende

Keer terug naar Astrologie