jasmin schreef:Eigenlijk heb ik net besloten dat ik niet meer op de Startpagina van Facebook ga. Gewoon alleen de meldingen checken van familie en vrienden, en verder niks meer. En mijn eigen pagina's onder houden natuurlijk. Ik heb er een hele ris die ik in de gaten moet houden.
Volgens mij heb ik meer dat multi task probleem, plus een soort verslaving aan alles willen weten en willen lezen. Ik lees ook meestal alle artikelen die er geplaatst worden via Facebook.
Facebook is natuurlijk een mooie om de schuld te geven, maar ik ben het natuurlijk zelf die mijn eigen grenzen eens onder de loep moet gaan nemen.
viewtopic.php?f=106&t=9005En ja... ik ben alweer op Facebook geweest vanochtend. Ik wou alleen de meldingen bekijken, maar ging toch weer ongemerkt op de Startpagina lezen.
Voor de mensen die geen Facebook hebben: dit is de pagina waar alles op verschijnt wat je vrienden openbaar plaatsen. Iedereen heeft dus een ander samengestelde Startpagina, is niet iets algemeens. Maar aangezien dat voortdurend wordt aangevuld, kan je dus er bijna heel de dag zitten lezen (inclusief dus al die artikelen). Dan hoef je niet eens te chatten of contact te leggen met iemand.
Het is niet (alleen) hersenloos, want het is afhankelijk van waarop je geabonneerd bent. Ik lees de meeste krantenartikelen en achtergronden via deze weg (NOS, Vrij Nederland, NRC, actiegroepen, gezondheid, hobby, milieu) en ook de honden en kattenfoto's, en de familiekiekjes etc.
Maar het vreet gewoon teveel tijd, simpel.