Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Acht redenen om actief te zijn op Facebook

Acht redenen om actief te zijn op Facebook

Berichtdoor Yvonne » wo 28 okt 2015, 01:52

'Dat kost veel te veel tijd' of 'niets voor mij' zijn veelgehoorde geluiden. Toch maakt 80 procent van de 50-plussers al gebruik van social media. We zetten acht redenen op een rij om actief te worden op Facebook.

http://www.plusonline.nl/digitaal/acht- ... p-facebook :lees
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Acht redenen om actief te zijn op Facebook

Berichtdoor jasmin » wo 28 okt 2015, 03:00

En toch ben ik het ook vaak zat, dat hele Facebook. Ik ben een actieve gebruiker, maar het zuigt je tijd en je energie.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » wo 28 okt 2015, 12:25

kom er nooit en mis het ook niet .
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor WhiteWings » wo 28 okt 2015, 18:42

Ik heb geen FB en wil het ook niet. Ik kijk wel eens via die van Rommy, maar merk dat ik me ontzettend gauw moe en lusteloos voel.
In real life heb ik ook geen kennissen, oftewel oppervlakkige contacten, alleen zo'n tiental echte vrienden en daar heb ik al jarenlange band mee en kunnen de gesprekken ook dieper gaan.
Alles wat teveel alleen maar 'over niks gaat' daarvan merk ik dat me dat heel erg leegzuigt, en is dus gewoon niet voor mij weggelegd.

Ik hou van het echte contact: bij elkaar langs gaan en tijd met elkaar doorbrengen. En dat is ook de manier waarop ik ervoor kies om er vorm aan te geven.
Vriend is voor mij bijna een heilig woord, dus dat zogenaamde 'vriend' zijn op FB vind ik veelal inhoudsloos.

In het forum hier op TFC heb ik er geen last van, ook al is het dan via de computer, omdat het echte levensgesprekken zijn, dingen die je met elkaar deelt. Ik merk geen energiedaling, dus dat hou ik voor mezelf maar als graadmeter.

Ieder z'n ding. :smile:

WhiteWings
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor jasmin » wo 28 okt 2015, 20:01

Eigenlijk heb ik net besloten dat ik niet meer op de Startpagina van Facebook ga. Gewoon alleen de meldingen checken van familie en vrienden, en verder niks meer. En mijn eigen pagina's onder houden natuurlijk. Ik heb er een hele ris die ik in de gaten moet houden.
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » do 29 okt 2015, 00:55

Ik kom er eigenlijk alleen 's nachts op, want overdag willen ze chatten met je en daar doe ik niet aan... Ik feliciteer ze en goede posten deel ik wel eens... makkelijk hoor als je een nachtmens bent :wink: .

Maar ik was wel blij dat een goede vriendin van mij vandaag via facebook liet weten dat de biopten die ze hadden genomen goed aardig waren.... want momenteel hebben 2 vrienden kanker en zijn ze op gegeven, ze kunnen niets meer doen en dat vind ik wel verdrietig, kwamen vroeger vaak bij mij... nu mailen we vaker dan vroeger met elkaar.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor jasmin » do 29 okt 2015, 12:34

jasmin schreef:Eigenlijk heb ik net besloten dat ik niet meer op de Startpagina van Facebook ga. Gewoon alleen de meldingen checken van familie en vrienden, en verder niks meer. En mijn eigen pagina's onder houden natuurlijk. Ik heb er een hele ris die ik in de gaten moet houden.

Volgens mij heb ik meer dat multi task probleem, plus een soort verslaving aan alles willen weten en willen lezen. Ik lees ook meestal alle artikelen die er geplaatst worden via Facebook.
Facebook is natuurlijk een mooie om de schuld te geven, maar ik ben het natuurlijk zelf die mijn eigen grenzen eens onder de loep moet gaan nemen. viewtopic.php?f=106&t=9005

En ja... ik ben alweer op Facebook geweest vanochtend. Ik wou alleen de meldingen bekijken, maar ging toch weer ongemerkt op de Startpagina lezen.

Voor de mensen die geen Facebook hebben: dit is de pagina waar alles op verschijnt wat je vrienden openbaar plaatsen. Iedereen heeft dus een ander samengestelde Startpagina, is niet iets algemeens. Maar aangezien dat voortdurend wordt aangevuld, kan je dus er bijna heel de dag zitten lezen (inclusief dus al die artikelen). Dan hoef je niet eens te chatten of contact te leggen met iemand.
Het is niet (alleen) hersenloos, want het is afhankelijk van waarop je geabonneerd bent. Ik lees de meeste krantenartikelen en achtergronden via deze weg (NOS, Vrij Nederland, NRC, actiegroepen, gezondheid, hobby, milieu) en ook de honden en kattenfoto's, en de familiekiekjes etc.

Maar het vreet gewoon teveel tijd, simpel. :knipoog2
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor joke » do 29 okt 2015, 12:47

Yvonne, je kunt de chat uitschakelen. op de een of andere manier ziet men toch dat ik op FB ben, maar reageer dan meestal net of het moet belangrijke zijn !
verder lees ik vnl artikelen die me boeiend xx
ZIJN in het Eeuwige NU !
joke
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor WhiteWings » do 29 okt 2015, 14:35

HAhah..ik vroeg me inderdaad af wat dat was, die startpagina. :lachen2 Volgens mij heeft iedereen er een ander woord voor. Ik heb al het woord "wall" (muur) gehoord en Rommy noemt het weer anders.
Ik word er duizelig van, al die berichten van hot naar her. :crazy:

Vroeger was ik best nieuwsgierig ingesteld, maar ik heb daar niet zoveel last meer van geloof ik. :roll:
Het punt is dat de meeste mensen ècht persoonlijke dingen toch niet op hun FB zetten. Hoe het dus echt met elkaar gaat, weet je pas als je ruimte maakt voor even aandachtig contact.

Ik kijk af en toe enkel op de profielpagina van mijn familieleden via Rommy´s FB of ze nog een foto of iets dergelijks geplaatst hebben, en natuurlijk van mijn kleinzoon. Maar gelukkig houden ze me erg up-to-date via foto's en filmpjes via de whats-app.
En daarnaast woon ik dichtbij genoeg om hem toch bijna elke week wel even een aantal uur met hem door te brengen. :hartjes

Zo zit Rommy ook bij een paar groepen op FB en ga ik dus wel mee naar meetings, omdat je dan in het echie elkaar ontmoet en gesprekken kan voeren. Dat vind ik wel leuk.

Yvonne, ik help je even herinneren dat je me nog een keer te eten ging vragen hahaha :koken :tong: omdat het de andere keren steeds niet uitkwam als ik langs wilde komen, dus bij deze: bel maar :grin: :lol4 )

WhiteWings
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » ma 07 nov 2016, 13:23

Ik zie nu je berichtje pas Aggie :oops: , was een topic aan het zoeken wat steeds moeilijker wordt sinds die borden zijn veranderd.... bel je nog wel een keer, oké?

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Volgende

Keer terug naar Brabbelbord