Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

1 jaar geen televisie

Re: 1 jaar geen televisie

Berichtdoor Blauwewolk » vr 28 maart 2014, 16:00

oordeel er ook niet over.moet iedereen zelf weten.
kijk steeds minder vooral omdat ik mij erger aan al die reclames.
zit je de hele avond naar een film te kijken van anderhalf uur en naar reclames die net zo lang duren volgens mij.
waarom zo iemand er over oordelen :?:
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Berichtdoor jasmin » vr 28 maart 2014, 16:35

Dus niet te snel oordelen als er wel veel gekeken wordt...

Hoezo dat? Ik beoordeel de zooi en de pulp, moet je niet als oordeel naar je toe trekken. Oordelen doe je dan zelf over jezelf.

Ik zit ook hele dagen thuis, blij dat de tv mijn energie niet wegzuigt. Het haalt gewoon (bij mij) alles uit me weg.
Ik heb bv ook geen muziekinstallatie, voortdurend geluid om me heen als een behangetje vind ik zelfs nóg gruwelijker dan tv.
Betekent niet dat ik nooit muziek luister, gewoon via de computer als ik daarmee bezig ben (of niet, ik heb echt wel dagen, weken misschien maanden zonder muziek gehad... en bij vlagen heb ik er wel behoefte aan, en dan zit ik gericht op Youtube te surfen, en te genieten van vanalles wat ik daar vind, of van mijn eigen afspeellijst.

Daarmee heb ik geen inhoudelijk oordeel over mensen die wel veel muziek luisteren. Hooguit wat medelijden (whahaha... dit is sarcasme) dat ze kennelijk gedwongen worden of zo (werk bv.)
Afbeelding
jasmin
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor joke » zo 30 maart 2014, 02:47

ik kijk zelden tv. heb er geen oordeel over. zou ik dat wel hebben kijk ik. doe waar ik me lekker bij voel. erger me ook niet snel.

eigenlijk ben ik niet zo bewust met van alles bezig, schande, ook niet met het milieu, scheidt het afval wel, teken petities, ik vind het leven zelf zo boeiend dat ik dan weinig tijd heb voor andere dingen.

ik heb veel zelf gedownl. al jaren. films en series. helemaal weg van geweest en nog een afl en nog een.
nu af en toe, of doe het voor mijn zus en broer, zij nemen dan de schijven mee als ze een paar maanden in het buitenland vertoeven.

muziek ook al jaren niet, vroeger toen boeken lezen nog ging, een cassettebandje of lp op de achtergrond, meestal klassiek.
nu soms van YT.
ik heb een poos af en toe geluisterd naar de cassettes/cd's van leonart cohen. ramses, en met Liesbeth list
muziek moet mijn ziel raken, ook al versta ik de tekst niet (bijna nooit) maar voel wat door de stem. ook sporadisch want er is (denk ik) niet veel muziek die bezield gezongen wordt. vroeger in een vrienden kring jaren gezeten waar ze zelf muziek maakten, zongen, kon dan uren genieten. ik was het publiek lol..

radio (installatie) heb ik niet en vroeger nooit aan. het was soms dat mijn broers kwamen naar hun kl. nichtje kijken, en hupsa gelijk de radio aanzette, ik liet dat, hooguit wat zachter maar dat was niet de bedoeling, oke.
ik weet dat het voorkwam dat ik ineens zo moe werd en me geirriteerd voelde en niet snapte tot ik door had dat al paar uur de radio nog steeds aan stond en zij al lang weg.

nu leef ik eigenlijk al jaren in stilte, ben ook nog aan beide oren zo goed als doof, doe alleen app in als ik iets perse moet verstaan, schrik dan van geluid, of weet niet waar het vandaan komt, is het bv de vriezer. of iets valt, voel het als een bom in mijn maag schieten.

mailen vind ik leuk, denk omdat ik vroeger ook altijd gecorrespondeerd heb. vanaf mijn 11e een school die met een andere school dat geregeld hadden.
ik vind eigenlijk wel dat ik teveel op het internet zit. tja wat is veel als er veel dagen zijn van 18 uur slapen of meer :lol4

lachen is wel dat in 3 kamers een tv staat. nog met die bulten. boven wordt er wel eens gekeken als mij broer er slaapt. een in woonkamer een knots van mijn moeder, vandaar ik voor mijn kamer jaren geleden een kleine gekocht heb (zonder bult).
ik kijk wel eens naar nieuwsuur. pauw en witteman als ik de gasten me wel interessant lijken. reklames zie ik niet want ik geloof dat ze die niet hebben op net 1-2?

vroeger keek ik wel meer realiseer ik me nu, jaren naar een serie gekeken, elke middag meen ik om 4 uur. mijn zus werkte en die serie werd 's-avonds laat herhaald, maar werd haar vaak te laat, dus belde ze me in de avond en kon ik haar op de hoogte brengen en hahaha kwamen we er achter, bv als ik het 'm ook gemist had dat het niet uitmaakte, maanden later was je zo weer bij en mee gestopt.

een jaar of 2 geleden alle boeken op een paar na weggedaan, de lp's, overbodige (keuken)apparatuur.

als ik goed nadenk, vind ik stilte fijn ook, zo lekker in het niets zijn. of juist voelen, naar een bos bloemen kijken of als alles in bloei staat in de tuin, er vanaf mijn mandje naar kijken, de verschillende energieen voelen wat de kleuren doen. ook niet bewust, het overkomt me dan.

zal wel lekker warrig zijn, want zit dan intussen te voelen, en denk dan oh ja. ik keek ooit enz. oh ja, soms zondags als ik wakker ben naar buitenhof. kranten lees ik niet. genoeg info op het interne, als ik iets wil weten.
ZIJN in het Eeuwige NU !
joke
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor joke » zo 30 maart 2014, 02:48

jee wat een lange lap, ook wel 2 uur over gedaan denk ik :lol: :!: :lol:
ZIJN in het Eeuwige NU !
joke
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Blauwewolk » zo 30 maart 2014, 12:34

als ik s ochtends de hond uitlaat loop ik altijd wel ruim anderhalf uur. geniet in eigenlijk van alles.
veel vlinders op dit moment dikke hommels, vogels die een nest aan het maken zijn en mat van alles in hun snavel voorbij komen.
dan geniet ik eigenlijk volop.
gisteravond keek mijn man naar een film salt, de dode en het geweld vliegen je om je oren.
tussendoor reclame.
waarom kijk je daar eigenlijk naar vroeg ik hem. nou lekker ontspannend was zijn antwoord.
dat snap ik dan weer niet. lekker ontspannend.
duik dan maar in een boek. :lol:
Laatst bijgewerkt door Blauwewolk op zo 30 maart 2014, 12:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Jijzelf bent licht .je hoeft alleen maar naar binnen te kijken .
Blauwewolk
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » zo 30 maart 2014, 12:39

Ben het helemaal met je man eens BW, bij mij werkt het ook ontspannend :grin: , maar heb die film niet gezien hoor, kijk alleen bij filmnet naar films, ook geen reclames :wink: .
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Vorige

Keer terug naar Brabbelbord