Bekijk je eigen topicsBekijk je eigen berichten

Huisdierentopic!

Huisdierentopic!

Berichtdoor FreeElectron » do 29 sep 2011, 19:55

Dat is er nog niet geloof ik .... ik trap af!

Afbeelding

Dit is onze Missy, een poes van nu 1.5 jaar.
Ze komt uit het asiel hier alwaar ze een nestje heeft gehad toen ze ca. 6 maanden was.
Ze hebben haar gevonden op straat als zwervertje werd er gezegd, alleen twijfelen wij daaraan want het is een echte knuffelkat en praatpoes die buiten niet bang is maar wel graag thuis bij mij komt hangen.

Ik heb een speciale band met haar, zij zocht mij ook uit in het asiel en niet andersom. :farao

Het is ook een waak-kat .... voor mijn hartoperatie lag ik vaak hele dagen boven op bed en zij lag dan bij me, koppie op mijn borst de wacht te houden.
Nu ik die hartpomp heb en regelmatig nieuwe accu's moet plaatsen, komt ze bij elke alarmpiep aanrennen, mauwen en kopjes geven zo van "opschieten nou, accu's vervangen!".
En dat gebeurt niet 1 keer, maar echt ALTIJD.

Verder is het een enorme lieverd waar geen kwaad inzit, helaas wordt ze daarom ook nogal eens op haar kop gezeten door de buurkatten.
Dan gaat ze binnen liggen op een plek zo dicht mogelijk bij mij of tegen me aan.

Helaas wil ze niet bij Wilma op bed liggen, dat deed ze wel totdat Wilma een telefoontje kreeg dat haar vader plotseling was overleden.
Toen moest ze zo huilen dat Missy daar ws. een trauma aan heeft overgehouden want sindsdien wil ze niet meer daar op bed liggen.

Erg jammer want het zou zo fijn voor Wilma zijn ....... maar een 2e kat gaan we niet doen omdat Missy zo angstig is voor andere katten.
Toen mijn ouders een kitten hadden gehaald en met de box even bij ons kwamen om die te laten zien, zat Missy met enorme ogen en laag grommend en blazend achter tegen de keukenmuur gedrukt en het duurde de hele avond voordat ze weer een beetje normaal was.

Dat kunnen we haar dus niet aandoen.
- Hinc erunt adaptationes mirabiles, quarum modus est hic. -
FreeElectron
Lightworker
Lightworker

Delen op:

Delen op Facebook Facebook Delen op Twitter Twitter

Re: Huisdierentopic!

Berichtdoor Yvonne » do 29 sep 2011, 20:47

Dit is echt heel leuk FE,

Kom ik op terug, maar ben vandaag bijna niet online geweest, dus ga ik eerst mijn postvakken nakijken, want ik verwachtte een mail die belangrijk is...

Tot straks :D
De moeilijkste mensen zijn je grootste leraren

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » za 01 okt 2011, 00:38

Hier ben ik dan FE :grin: , druk, druk.... :oops: .

Weet je dat jou kat heel veel op één van mij lijkt?

Dat is Duchi, zij is 13 jaar oud:

Afbeelding

Afbeelding

Hier samen met Lady, mijn yorkje die vorig jaar is overleden op 16 jarige leeftijd.

Afbeelding

En dit is Lottie en zij is 14 jaar oud.

Zij is ook een praatkat... moet ergens nog een filmpje hebben, zal eens kijken of ik die kan uploaden...

Afbeelding

Afbeelding

Maar dit is momenteel mijn grootste schat....

Had nooit gedacht dat ik nog zo van een hond kon houden nadat Lady was overleden.

Ben er Kraven nog dankbaar voor :razz: .

Hier is hjij een pup van 8 weken:

Afbeelding

En dit is Saloes 8 maanden later:

Afbeelding

Hij is vernoemd naar Salusa, de commandant van de Galactische Federatie :lol: .

Is echt zo'n leuk en grappg hondje, hij kijkt ook samen TV met mij en als hij andere dieren ziet,
wordt hij helemaal dol... :lol4 .

Dit zijn dus mijn dieren... :hartjes .

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » ma 07 nov 2011, 21:09

Niemand hier verder huisdieren :shock: .

Had een heel verhaal hier neergezet + filmpje, zie ik dat het niet gepakt heeft :sad: .

Zal het morgen weer proberen...

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Diana » ma 07 nov 2011, 22:49

Jawel, we hebben een heleboel huisdieren, maar moet even zien hoe ik de foto's hier kan krijgen.
Even geduld, ik ga het uitzoeken :grin:
Diana

Berichtdoor Arlyne » ma 07 nov 2011, 23:09

Je hebt een gezellige "beestenbende" in huis Yvonne! :heart49 Het geeft zoveel
plezier en maakt het levendig in huis. Wij hebben ons levenlang ook huisdieren gehad, maar hebben er nu een punt achter gezet. De stoute hond "Borus" van mijn zoon is wel iedere dag bij ons op het werk, daar hebben we onze handen vol van. :lol:
http://films.spellentuin.nl/videos/339-stoute+hond

Leer van gisteren, Droom van morgen, Leef vandaag
Arlyne
ArchAngel
ArchAngel

Berichtdoor Yvonne » di 08 nov 2011, 11:43

:lol: Arlyne, Prachtig filmpje, doet mij denken aan een boxer die ik vroeger had.... stond een pan met gehaktballen op het fornuis en ik deed het vuur laag, deksel er af (want het was bijna etenstijd) en was ondertussen aan het praten met mijn dochter, terwijl de andere kinderen de tafel dekten.

Opeens een schreeuw uit de keuken, dat de pan bijna leeg was :shock: .

Zijn snuit zat nog helemaal onder de jus en hij was onder de tafel gekropen, want hij wist dat hij heel stout was geweest :wink: . De overige ballen zijn heel eerlijk gedeeld en zijn bijnaam was sindsdien 'jussmoel'.

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » di 08 nov 2011, 11:47

Diana schreef:Jawel, we hebben een heleboel huisdieren, maar moet even zien hoe ik de foto's hier kan krijgen.
Even geduld, ik ga het uitzoeken :grin:

Doe op je gemak Diana,

Had je al een photobucket account aangemaakt?

Vandaar is het heel makkelijk om ze te uploaden :grin: .

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Yvonne » di 08 nov 2011, 16:14

Gisteren was ik met Saloes bij de dierenarts en nu kon hij zelf zien hoe wild Saloes wordt als hij andere honden ziet en hadden we afgesproken dat hij a,s, maandag gecastreerd wordt, maar ik heb er gewoon niet van geslapen :sad: .

Het is zo'n heerlijk vrolijk hondje en ik ben zo bang dat hij heel stil gaat worden, dat ik net de dierenarts heb afgebeld en mijn vriendin had net dienst en hebben we er over gepraat en ze kent Saloes ook en hebben we afgesproken dat we gewoon een jaar wachten en dat hij misschien wat rustiger wordt als hij ouder is en ik het altijd nog kan laten doen.

Is gewoon een pak van mijn hart en kan ik vannacht weer rustig gaan slapen :razz: .

Nou, hierbij het filmpje van mijn praat kat, is geen bijstere kwaliteit, met mijn telefoon opgenomen; je kan het bestand rustig openen:

http://dc303.4shared.com/download/T0Glr ... praten.avi

Ze heet Lottie, maar als ik met haar praat noem ik haar altijd Lottiemottie :grin: .

Ook mijn overleden york staat er nog op...

Afbeelding
Yvonne
moeder van TFC
moeder van TFC

Berichtdoor Arlyne » di 08 nov 2011, 16:28

:lol4 Leuk Yvonne, toch zitten er nog stukjes in die duidelijk gefilmd zijn. :ok Maar volgen mij wilde Lottie jou vertellen dat zij in dat knusse hoekje wilde liggen van Yorkie! :lol:
(Ik hoorde haar denken. "Snap ze dat nou niet!") :bang
Leer van gisteren, Droom van morgen, Leef vandaag
Arlyne
ArchAngel
ArchAngel

Volgende

Keer terug naar Brabbelbord